امسال با وجود شیوع ویروس کرونا و اوج‌گیری آن در نوبت‌های مختلف شاهد فعالیت‌های متنوع اداره فرهنگی شهرداری منطقه 2 در حوزه‌های مختلف ادبی، هنری و فرهنگی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این منطقه بودیم که مدیریت این اداره از فروردین سال 1398برعهده «محمدباقر فرهند» بوده است.

16

همشهری آنلاین/زهرا کریمی: افزایش سرانه فضاهای فرهنگی و برگزاری برنامه‌های متنوع بهانه‌ای برای میز گفت‌وگو این هفته شد.  

  درباره تجلیل از فرزندان شهدا و اهدای نشان کاج به آنها توضیح دهید؟
با توجه به بررسی و مطالعه‌ای که درباره مسائل فرهنگی و فضاهای فرهنگی در این منطقه در ابتدای شروع کار انجام داده‌ام همه تلاشم را برای شناسایی نقاط ضعف و پر کردن خلأها گذاشته‌ام. بنابراین تقویت تعاملات با خانواده‌های شهدا، پایگاه‌های بسیج و مساجد و افزایش سرانه فضاهای فرهنگی را در اولویت کار قرار داده‌ایم. برنامه تجلیل از فرزندان شهدا و اهدای نشان کاج در هفته دفاع‌مقدس از جمله برنامه‌های مهم امسال بود. نشان کاج نماد منطقه ۲ شهرداری تهران است. با این نشان از مفاخر، مشاهیر، بزرگان و خانواده شهدا تجلیل می‌شود تا به یادگار برای عزیزان ساکن در منطقه بماند.


 آیا اقداماتی که تاکنون در حوزه فرهنگی انجام شده در تقویت این حوزه مؤثر بوده است؟
خوشبختانه اتفاقات خوبی رقم خورد. به‌عنوان نمونه در حوزه گردشگری ترانه‌ای مخصوص برای منطقه طراحی شد با عنوان سبز و آبی. تمبر جاذبه‌های گردشگری، ارائه کد کیو آر برای معرفی جاذبه‌های گردشگری در فضای مجازی اینستاگرام اداره شهرداری منطقه ۲ به نشانی culturaloffic۲، تولید محصولات مختلف در فضای مجازی از فعالیت‌های مهم بوده است.


 مشارکت شهروندان با اداره فرهنگی شهرداری منطقه ۲ چگونه است؟
تجربه کار در مدیریت شهری در حوزه فرهنگی این را نشان داد که مشارکت مردم نقش مؤثری دارد و معتقدیم که می‌توان با همکاری مردم و مشارکت آنها به اهداف برنامه‌ریزی شده برسیم.


  چه کارهایی برای افزایش سرانه فضاهای فرهنگی تاکنون انجام شده است؟
اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی حفظ و ارتقای سرمایه‌های اجتماعی شهر است. اما برای افزایش سرانه فضاهای فرهنگی برنامه‌های زیرساختی در دست اقدام داریم. منطقه ما اکنون ۸ سالن سینما و آمفی‌تئاتر دارد که طی یک سال اخیر علاوه بر این تعداد یک سالن دیگر در سرای محله سپهر راه‌اندازی شد و اکنون در حال آماده‌سازی ۴ سالن آمفی‌تئاتر درسراهای محله دریان نو، طرشت، توحید و پرواز هستیم. چنانچه این ۴ سالن تا پایان سال به بهره‌برداری برسد حدود ۲ هزار صندلی سینمایی و تئاتر در منطقه ۲ خواهیم داشت. تجهیز و توسعه فضای دارالقرآن منطقه و فعالسازی ۳ خیابان هنر با مشارکت اهالی از جمله اقدامات تا پایان سال خواهد بود.

کد خبر 555511

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha