همشهری آنلاین: وزیر صنایع و معادن در مراسم روز جهانی استاندارد، رعایت اصل مشتری مداری و ارتقای سطح کیفی محصولات و خدمات را رمز ماندگاری در عرصه رقابت دانست.

"علیرضا طهماسبی" گفت: راه مقابله با هجوم کالاهای فاقد کیفیت خارجی که بازار را اشباع و تولیدکنندگان داخلی را با خطر جدی مواجه کرده، ارتقای کیفی محصولات ساخت داخل و توسعه خدمات پس از فروش است.

به گزارش ایرنا، وزیر صنایع و معادن افزود: خریداران داخلی بدون شک مصرف کالاهای نام و نشان‌دار ساخت کشور با ضمانت نامه معتبر و خدمات پس از فروش مناسب را به کالاهای فاقد کیفیت و بی‌نام و نشان خارجی ترجیح خواهند داد .

وی بااشاره به اینکه رعایت اصل کیفیت باید محور اصلی تولید قرار گیرد، افزود: رضایت مشتری و مشتری مداری که‌اکنون به عنوان یک اصل مهم اقتصادی و مدیریتی در سراسر دنیا مطرح است، باید سرلوحه فعالیت بنگاههای ما قرار گیرد.

طهماسبی در ادامه افزود: رعایت اصل مشتری مداری بخصوص در آینده‌ای نزدیک و در صورت تصمیم به الحاق به سازمان جهانی تجارت( ‪ ( WTO‬بسیار حائز اهمیت خواهد بود .

وزیر صنایع و معادن گفت: آماده‌سازی بنگاهها به نحوی که در صورت عضویت در این سازمان موجب توسعه فناوری و توسعه اقتصادی و مدیریتی شود ، باید چالش اصلی ما باشد.

طهماسبی با تاکید بر اینکه دوام و بقای واحدهای تولیدی به مشتریان آنها بستگی دارد ،افزود: رعایت استانداردها و ارتقای سطح کیفی محصولات و خدمات ، رمز ماندگاری در عرصه رقابت است.

وی افزود: واحدهای بزرگ و کوچک باید با توجه به استاندارد و رعایت آن بتوانند در جایگاه رقابت قرار گیرند و سیاستگذاران دارای نقش ویژه‌ای برای انجام این مهم هستند.

طهماسبی در ادامه تاکید کرد ،وزارت صنایع ، موسسه استاندارد و سایر دستگاه-های دولتی ذیربط در مقام سیاستگذاری باید زمینه لازم را برای بهره گیری صنایع کشور از استانداردهای بین‌المللی فراهم می‌کنند.

وی سپس افزود: تدوین استانداردهای ملی با استفاده از مراجع معتبر بین المللی مانند ایزو و کدکس، این امکان را به تولیدکنندگان می‌دهد که از آخرین یافته‌های علمی جهان آگاه شوند و آنها را درخط تولید خود بکارگیرند.

عضو شورای عالی استاندارد گفت : نقش مهم و اول را مدیران بنگاههای صنعتی و خدماتی در پیاده‌سازی این استانداردها و نظارت بر حسن اجرای آن به عهده خواهند داشت.

طهماسبی در پایان اظهار داشت : بخش خصوصی تاکنون سابقه موفقی در این خصوص از خود به نمایش گذاشته است واینک باید گامهای بزرگتری به‌سمت همگامی با استانداردها بردارد.

کد خبر 5555

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز