مسئول موکبی در نکا با اشاره به ساخت خانه محروم برای افراد نیازمند در دوران اربعین گفت: یکی از وظایف موکب ورود در حوادث غیرمترقبه است که با توجه به برگزار نشدن برنامه پیاده‌روی اربعین تلاش داریم در ساخت خانه کمک‌کار محرومان باشیم.

ساخت خانه محروم

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، نقی پورقربان در شهرستان نکا، استان مازندران اظهار کرد: سال گذشته جلسات متعددی با حضور مسئولان موکب‌ها و خادمان برای پیاده‌روی برگزار شد تا مبلغ خوبی برای تبلیغ در این امر باشیم و امسال همه تلاش ما برای برگزاری مراسم اربعین مناسب در شهرستان است. امسال به دلیل واقع شدن در شرایط کرونایی و پیام رهبری مبنی بر متفاوت بودن شرایط امسال، باید برای این شرایط برنامه‌ریزی می‌شد که تلاش داریم تا ۱۰ ویژه برنامه اربعین را در این دوران اجرایی کنیم.

پورقربان خاطرنشان کرد: نبودن در کربلا در این دوران برای ما جاماندگان اربعین بسیار سخت است، اگرچه از اربعین و پیاده‌روی جامانده‌ایم، اما همان عشق و علاقه به امام حسین(ع) موجب شد تا در راستای برنامه‌ریزی منسجم اربعین در این دوران تلاش کنیم. در کنار روایت اربعین از طریق جاماندگان، برنامه‌هایی متناسب با مصوبات ستاد کرونایی شهرستان را در دستور کار داریم که برخی اجرایی شده و مابقی هم تا اربعین حسینی اجرایی می‌شود. موکب انصارالحسین(ع) نکا میزبان بیش از ۱۰ عنوان ویژه برنامه اربعین حسینی است و با استفاده از توان همه جانبه در این بخش تلاش داریم.

وی افزود: تلاش داریم فضایی ایجاد کنیم که افراد امسال در نکا خود را در کربلا تصور کنند، اجرای طرح و نماد عمود به عمود و شبیه‌سازی، نصب پرچم لبیک یا حسین(ع) در ورودی نکا، فضاسازی شهری، پویش نذر خون، حسینیه سیار با حضور ۴ گروه در شهر و روستا، برپایی نماد موکب در ۵ نقطه شهر، برپایی درمانگاه و ایستگاه سلامت، ساخت خانه محروم، رژه خودرویی، پختن نان برکت و توزیع سبد کمک‌های مومنانه از برنامه‌های مهم این ایام است. اربعین بزرگ‌ترین مراسم فرهنگی جهان اسلام است و امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا که پیاده‌روی لغو شده، تلاش برای بزرگداشت شعائر دینی و روایت‌گری اربعین از برنامه‌های مهم ماست.

کد خبر 555345

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha