استاندار کردستان با اشاره به نارضایتی شهروندان سنندجی از کیفیت و طعم آب شرب گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده از وزارت نیرو، تا چند روز آینده مردم این شهر از آب گوارای سد آزاد به جای سد قشلاق بهره‌مند می‌شوند.

سد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بهمن مرادنیا اظهار کرد: آب سد آزاد از طریق سامانه انتقال این سد به میزان ۲ متر مکعب در ثانیه وارد تصفیه خانه آب سنندج خواهد شد. حفظ سلامت و جلب رضایت مردم همواره در اولویت مدیران استان قرار دارد و از آنجا که کردستان یکی از تامین‌کنندگان آب ایران به شمار می‌رود، بنابراین مردم حق دارند از آب شرب سالم، بهداشتی و گوارا بهره‌مند باشند.

محمدحسین محمدی، مدیر عامل آب و فاضلاب کردستان هم گفت: مصرف آب شرب در سنندج به میزان ۲ متر مکعب بر ثانیه است و استفاده شهروندان سنندجی از آب سد آزاد تا بالا آمدن مخزن سد قشلاق و بازگشت کیفیت آن به حالت عادی تداوم خواهد داشت.

چند سالی است سنندجی‌ها از کیفیت آب شرب این شهر که از سد قشلاق تامین می‌شود گلایه دارند. در عین حال شرکت آب و فاضلاب کردستان ضمن اذعان به تغییر طعم آب سنندج بر سلامت آن تاکید دارد. سد قشلاق در ۱۲ کیلومتری شمال سنندج و سد آزاد در ۴۰ کیلومتری غرب شهر واقع شده است.

کد خبر 555335

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha