مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
۰ نفر

دو سامانه راداری برد بلند ساخت نیروی هوافضای سپاه در استان‌های یزد و کرمان عصر سه‌شنبه ۱۵ مهر به شبکه راداری کشور پیوست.

رادار قدیر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشور گفت: رادار سه بعدی قدیر برای اولین بار در سال ۹۲ توسط سپاه رونمایی شد و تاکنون هشت سامانه از این نوع رادارها در سراسر کشور نصب و راه اندازی شده است.

سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده افزود: رادار قدیر از نوع آرایه فازی با ترکیب پرشماری از فرستنده‌ها و گیرنده‌ها به صورت چهار وجهی، بدون چرخش و حرکت مکانیکی، پوشش ۳۶۰ درجه و برد هزار کیلومتر را داراست. از ویژگی‌های برجسته این رادار، قابلیت کشف انواع هواپیماهای پنهانکار، قابلیت مقابله با جنگ الکترونیک، ارزان بودن و تولید بومی بودن آن است که با سه نفر عملیاتی می‌شود. سه ماه آینده رادار بعدی در چابهار راه‌اندازی می‌شود و با این افتتاح، تعداد رادارهای کشور در این کلاس به  هشت مورد افزایش می‌یابد.

همچنین امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش و فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) در حاشیه مراسم الحاق سامانه راداری قدیر به سامانه‌های راداری شبکه پدافند هوایی کشور، با قدردانی از نیروهای فنی و عملیاتی هوافضای سپاه گفت: سردار حاجی‌زاده با روحیه جهادی منشأ برکات زیادی در بخش پدافند هوایی و راداری کشور است. از مقام معظم رهبری و وجود سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که نقش مهمی در اقتدار همه جانبه ایران ایفا کرده و می‌کنند، خدا را شکر می‌کنیم.

فرمانده کل ارتش و فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم در ادامه با اشاره به اهمیت دستاوردهای نظامی کشور گفت: با راه‌اندازی چنین رادارهایی قدرت کشف و تسلط پدافند هوایی بر همه بخش‌های آسمان ایران اسلامی افزایش پیدا کرده است. حدود ۲۰ سال پیش بسیاری از سیستم‌های راداری ایران به خاطر نداشتن یک قطعه از کار می‌افتاد اما امروز جوانان نخبه و ولایتمدار ایرانی توانایی ساختن رادارهای پیشرفته را دارند که جای شکر است. این سامانه پدافندی نقش مهمی در قدرت دفاعی و تهاجمی ایران اسلامی و کسب دستاوردهای بزرگ در این حوزه ایفا کرده است.

ایران در تامین انواع رادارهای جستجو و کشف خودکفاست و در بین ۲۰ کشور رادارساز عمده جهان در موقعیت ۱۰ دنیا قرار دارد.

کد خبر 555328

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار یزد

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha