مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
۰ نفر

اجرای ۸۰ کیلومتر فیبر نوری روستایی و برخورداری ۸۳ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از اینترنت پرسرعت از جمله ظرفیت‌های فناوری ارتباطات در قم است.

اینترنت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سیدرضا موسوی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم با اشاره به کاهش شکاف دیجیتال میان مناطق شهری و روستایی قم گفت: توسعه زیر ساخت‌های ارتباطی در روستاها مهاجرت معکوس از شهر به روستاها و نیز توسعه اشتغال روستایی را فراهم می کند. کاهش شکاف دیجیتال میان شهرها و مناطق کمتر برخوردار برای تحقق عدالت ارتباطی ضروری است. یکی از اقدام‌های مهم برای توسعه زیرساخت‌های فناوری ارتباطات در سطح روستاهای قم،‌ توسعه شبکه فیبر نوری بود که با اجرای این طرح و ایجاد فیبر نوری مادر، امکان توسعه پهنای باند اینترنت به روستاهای قم توسط اپراتورها فراهم می‌شود.

وی افزود: در فاز اول این طرح تاکنون عملیات اجرایی ۸۰ کیلومتر فیبر نوری روستایی در قم اجرا شده است که با این اقدام، تعدادی از روستاهای واقع در مسیر اجرای این طرح از مزایای اینترنت پرسرعت  بهره مند شده‌اند. با احداث ۲ سایت تلفن همراه در روستاهای صفرآباد و چشمه شور، همچنین ارتقا تکنولوژی ۱۰ سایت تلفن همراه در سایر روستاها، وضعیت ارتباطات روستاهای تحت پوشش به حد مطلوب رسیده‌است. از تعداد  ۱۳۱ روستای بالای ۲۰ خانوار استان تعداد ۱۰۹ روستا به اینترنت پر سرعت مجهز بوده و امیدواریم با تکمیل پروژه فاز اول توسعه فیبر نوری روستایی تعداد بیشتری از روستاها به اینترنت پر سرعت دسترسی یابند .

موسوی با بیان اینکه زیرساخت‌های فناوری ارتباطات مناسبی در سطح روستاهای استان ایجاد شده است،‌ادامه داد: تمام روستاهای استان ارتباط کامل تلفن همراه و دسترسی به اینترنت پهن باند برخوردار هستند. در کنار ایستگاه‌های مخابراتی و فیبر درون‌شهری، ۵۷۰ کیلومتر فیبر نوری در سطح استان اجرا شده‌است که با تکمیل طرح‌های در دست اقدام،‌ ظرفیت‌های ارتباطی استان ارتقا می‌یابد. هم اکنون۹۰درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار قم از تلفن ثابت برخوردارند همچنین همه روستاهای استان دارای پوشش تلفن همراه است.

کد خبر 555138

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha