دومین جلسه رسیدگی به اتهامات محمد امامی از دقایقی پیش در دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی آغاز ‌شد.

دادگاه محمد امامی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، دومین جلسه رسیدگی به پرونده اتهامی محمد امامی از متهمان پرونده بزرگ بانک سرمایه در دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی و به‌ریاست قاضی مسعودی‌مقام آغاز شد.

در جلسه اول رسیدگی به این پرونده بخش‌هایی از کیفرخواست قرائت شده بود.

محمد امامی از متهمان اصلی پرونده بانک سرمایه به‌شمار می‌رود که براساس آنچه در جلسات محاکمه هادی رضوی، حسین هدایتی و احسان دلاویز عنوان شده بود وی نقش مهمی در پرداخت‌های بدون حساب و کتاب به بسیاری از افراد داشته است.

نماینده دادستان در یکی از جلسات دادگاه گفته بود: امامی در سال ۸۶ وضعیت مالی سبکی داشته و جهش ثروت او از زمانی است که با بخشایش آشنا می‌شود و دلاویز او را به بخشایش معرفی می‌کند. امامی در ابتدا دلالی می‌کرده و برای دیگران وام می‌گرفته و شخصی به‌نام امیر فرزان را به گروه خود اضافه کردند.

محمد امامی (سمت راست) در کنار متهم دیگر این پرونده (احسان دلاویز) سمت چپ

وی افزود: احسان دلاویز به‌عنوان مشاور برای یک شرکت فیلم‌سازی کار می‌کرده اما امامی بعد از آشنایی با دلاویز و امیر فرزان ابتدا به دلالی شدید و تقریباً انحصاری در بانک سرمایه روی می‌آورد تا از بانک سرمایه برای دیگران تسهیلات و ضمانت‌نامه بگیرد.

وی در ادامه به اظهارات آرمان علمایی مشاور وقت مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان اشاره کرد و گفت: با اعلام نفوذ امامی در غندالی، خانی به‌عنوان مدیرعامل بانک سرمایه منصوب شد و آقای یارمحمدی به‌عنوان نماینده امامی به بانک سرمایه مراجعه می‌کرد و خانی ریخته‌گران و امامی مصوبات متعددی را برای پرداخت تسهیلات صادر کرده بودند و از این طریق بخشی از مشکلات امامی حل‌وفصل شده بود.

کد خبر 555108

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha