معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش تکلیف معلمان حق‌التدریسی‌ را که در آزمون استخدامی قبول نشده‌اند، روشن کرد.

معلم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۲۳ نوع مدرسه در سراسر کشور وجود دارد، گفت: انواع مختلف مدرسه در سطح کشور موجب آسیب آموزش و پرورش است.

وی افزود: آموزش وپرورش به دنبال ساماندهی نیروی انسانی است  و تفاوت میزان دریافتی معلمان در مناطق و شکل‌های مختلف استخدامی باید ساماندهی شود.

وی ادامه داد: ۴ نوع  به‌کارگیری نیرو در آموزش و پرورش وجود دارد آموزش‌دهنده، آموزشیار، پیش‌دبستانی و نیروهای شرکتی (خرید خدمات،حق التدریس ) و قرار بر این است که این نیرو ها ساماندهی شوند.

احمدی لاشکی با استناد به سخنان مقام معظم رهبری در سی و چهارمین اجلاس ‌«که باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود و ظرفیت‌سازی شود که معلمان سراسر کشور فقط از مسیر دو دانشگاه (یعنی فرهنگیان و شهید رجائی) وارد آموزش و پرورش شوند، مجلس شورای اسلامی نیز باید در تصویب طرح‌ها به گونه‌ای عمل کند که خارج از این دو دانشگاه ورودی آموزش و پرورش نداشته باشیم» گفت: معلمان حق‌التدریس که موفق به کسب نمره قبولی در آزمون استخدامی نشده‌اند، با پیگیری‌های به عمل آمده و طبق مصوبه مهرماه امسال دولت، استمرار به‌کارگیری آنان که مطابق بندهای ۴ و ۵ آیین‌نامه استخدامی آزمون نمره قبولی را در آزمون کسب نکرده‌اند، در صورت نیاز آموزش و پروش به عنوان نیروی حق‌التدریس بلامانع خواهد بود.

کد خبر 555085

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha