نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: بنده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بجنورد گفتیم کسانی که جامعه را ناامن می‌کنند باید زندگی آنها ناامن شود و منظور کسانی است که به روی مردم چاقو و قمه می‌کشند اما یک رسانه از سخنان من سوء برداشت کرد و همین برداشت ناصواب به سرعت در رسانه‌ها بازنشر شد.

ابوالقاسم یعقوبی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، ۱۳ مهرماه در دیدار جمعی از بانوان فرهیخته استان خراسان شمالی با اشاره به ضرورت فعالیت فرهنگی در راستای ارتقای وضعیت حجاب و عفاف در استان، اظهار کرد: اسلام با تبرج زن مخالف است اما با تجلی زن در شئون مختلف جامعه مخالفتی ندارد. دشمن می‌خواهد سبک زندگی فرزندان ما را عوض کرده و معروف‌ها را تبدیل به منکر و منکرها را به معروف تبدیل کند؛ ازاین‌رو باید در مقابل این هجوم همه‌جانبه دشمن ایستادگی کنیم.

وی با اشاره به آیه «لا اِکْراهَ فِی الدّین» و مستمسک قرار دادن آن از سوی برخی افراد برای رهایی از الزامات دینی، افزود: این آیه باید به‌درستی معنا شود، این آیه می‌گوید در انتخاب دین و آئین اجباری نیست ولی وقتی دینی را پذیرفتی باید در چهارچوب آن حرکت کرده و به ارزش‌های آن دین دهن‌کجی نکنی. مراعات قوانین و حدود در همه دنیا به رسمیت شناخته شده و وقتی کسی مسلمانی را انتخاب می‌کند باید آداب مسلمانی را هم رعایت کند، رعایت عفاف و حجاب هم یکی از آداب مسلمانی است. اما در مقابل کسانی که در جامعه هنجارشکنی کرده و عفاف و حجاب را رعایت نمی‌کنند، باید به آنها تذکر داد، زور در کار نیست و نمی‌گوییم تو باید به زور روسری سر کنی؛ ولی حق نداری این‌گونه آشکار به ارزش‌ها دهن‌کجی کنی.

حجت‌الاسلام یعقوبی گفت: ما در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بجنورد گفتیم کسانی که جامعه را ناامن می‌کنند باید زندگی آنها ناامن شود و منظور ما کسانی بود که چاقو و قمه می‌کشند و تعرض می‌کنند. این کلام نص سخن رهبر معظم انقلاب است که فرمودند زندگی را برای آنها که در جامعه ناامنی تولید می‌کنند، ناامن کنید، ما این سخن را به بی‌حجاب‌ها نمی‌گوییم، افراد بی‌حجاب باید هدایت شوند اما با کسی که قمه و چاقو و چوب و چماق به دست می‌گیرد و به مردم حمله می‌کند باید به‌شدت برخورد کرد. ما از سخنان خود عقب‌نشینی نکرده و بار دیگر اعلام می‌کنیم ناامن‌سازان جامعه که می‌خواهند در جامعه هراس ایجاد کنند باید زندگی آنها ناامن شود اما بحث بی‌حجاب‌ها این نیست که اگر کسی بی‌حجابی را ببیند، بخواهد به زور چادر سر او و مجبور به اصلاح روسری کند، بلکه در این موارد باید به تذکر اکتفا کرد؛ زیرا این تذکرها مؤثر است.

وی خطاب به بانوان فرهیخته استان اظهار کرد: از آدرس‌های غلطی که گاهی در رسانه‌ها و فضای مجازی داده می‌شود ناراحت نشوید، این موارد از اول تاریخ بوده است. هر گاه هر کسی خواسته قدمی بردارد عده‌ای که هنر نداشتند، هنر کوبیدن و تخریب خود را به منصه ظهور رسانده‌اند، چون هنر اثباتی نداشتند هنر سلبی را به کار گرفتند و این‌ها بی‌هنرترین انسان‌های روی زمین هستند، کسانی که خودشان کار مثبت نمی‌کنند اما اگر کسی کار مثبت کند، او را تخریب می‌کنند. این‌گونه افراد حرف درست را منحرف و علیه فرد فضاسازی می‌کنند. نگران نباشید کسی که راه امامت و ولایت را برگزید خطرها و سختی‌های آن را هم به جان می‌خرد و این‌ها جزء لوازم راه است.

امام‌جمعه بجنورد همچنین خطاب به برخی مغرضان گفت: فضاسازی نکنید و آب به آسیاب دشمن نریزید؛ متأسفانه بعضی از خودی‌های ما یا خودآگاه یا ناخودآگاه آب به آسیاب دشمن می‌ریزند، من به فعالان رسانه‌ها و فضای مجازی نصیحت می‌کنم که مراقب باشید برای بی‌بی‌سی و شبکه‌های خارجی خوراک درست نکنید، این هنر نیست که کسی برای دشمن خوراک درست کند، این کار جهادی و انقلابی نیست که شما خیال کنید اگر بی‌بی‌سی و من و تو و ایران اینترنشنال و … خبری را برجسته و به جهان مخابره کرد شما پیروز میدان شده‌اید، این عین بی‌هنری است که کسی دشمن را علیه دوست تحریک کند.

کد خبر 554815

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha