آیین نماز جمعه سوم مرداد به علت وضعیت هشدارآمیز کرونا در شهرهای بجنورد، شیروان، اسفراین، آشخانه، قاضی، پیش‌قلعه و صفی‌آباد برگزار نمی‌شود.

نماز جمعه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا- مسئول نمایندگی شورای هماهنگی ائمه جمعه در خراسان شمالی سه‌شنبه ۳۱ تیر گفت: بر اساس اعلام ستاد مقابله با کرونا، نمازجمعه در ۹ شهر، استان که به لحاظ شیوع کرونا در وضعیت سفید و زرد، هستند برگزار می‌شود.

حجت الاسلام نعمت‌الله آزموده در خصوص دیگر شهرها و مناطق استان خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از شیوع کرونا، نمازجمعه در مناطق زرد و سفید نیز با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و از ورود اطفال و کهنسالان و افراد با بیماری‌های زمینه‌ای و یا افراد با علائم تب به مکان برگزاری این آیین عبادی و سیاسی، ممانعت به عمل می‌آید.

استفاده از ماسک و مهر و سجاده شخصی برای نمازگزاران الزامی است.

جمعه پیش نیز نماز در شهرهای بجنورد، شیروان و گرمه برگزار نشده بود. 

در استان خراسان شمالی، نمازجمعه در ۱۶ نقطه اقامه می‌شود و در شرایط عادی ۶ تا ۱۲ هزار نفر از نمازگزاران در این آیین شرکت می‌کنند.

ابتلای به کرونا در خراسان شمالی از اوایل تیرماه در وضعیت هشدارآمیزی قرار گرفته است که بتازگی در مرز وضعیت قرمز قرار گرفته است.

 سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیش از این اعلام کرد: تا ظهر دوشنبه ۳۰ تیرماه جاری بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۱۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی که یک هزار و ۶۴۱ نفر از آنها بستری شدند.

سیماسادات لاری با بیان این‌که مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۷۶ هزار و ۲۰۲ نفر رسیده است، گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴ هزار و ۴۰۵ نفر رسید.

کد خبر 532973

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha