مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴
۰ نفر

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: یکی از بزرگ‌ترین نیروگاه‌های برق خورشیدی جنوب ایران با ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار در منطقه دشت‌پلنگ شهرستان دشتی آماده افتتاح شد.

نيروگاه خورشيدي

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، اردشیر مذکوری افزود: با افتتاح این نیروگاه خورشیدی ظرفیت انرژی تجدید پذیر استان بوشهر از ۵۷۰ به ۲ هزار و ۵۷۰ کیلووات افزایش می‌یابد. با توجه به افتتاح چندین واحد نیروگاه برق خورشیدی در شهرستان دشتی، این شهرستان امروز به‌عنوان قطب و کانون اصلی راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی استان بوشهر به شمار می‌رود. برق تولیدی نیروگاه‌های احداثی از سوی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی هیچ‌گونه ریسکی برای آن‌ها ندارد زیرا برای مدت ۲۰ سال برق تولیدی آن‌ها به‌صورت تضمینی از سوی دولت خریداری می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: از مزیت‌های اصلی احداث نیروگاه‌های برق خورشیدی این است که سرمایه‌گذاران با هر میزان آورده‌ای می‌توانند در اندازه‌های مختلفی اقدام به احداث نیروگاه‌های برق خانگی و صنعتی کنند. استان بوشهر به لحاظ شرایط آب و هوایی و برخورداری از نور خورشید در بیشتر ماه‌های سال بهترین ظرفیت را برای احداث این نوع نیروگاه‌ها دارد. استفاده از انرژی پاک از اولویت‌های دولت و وزارت نیرو است، شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر در راستای دستیابی به این هدف آماده همکاری و روان‌سازی فرآیند صدور مجوزها و ارائه اطلاعات تکمیلی و توجیهی برای سرمایه‌گذاران است.

کد خبر 554723

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha