همشهری آنلاین: معاون رئیس شرکت گوگل می‌گوید اوج‌گیری قیمت نفت که اقتصاد جهان را تحت تاثیر قرار داده است، ممکن است به شکوفایی اینترنت بینجامد.

 به گزارش خبرگزاری فرانسه وینتون سرف چهارشنبه 18 ژوئن (29 خرداد)  در این باره گفت: "گرچه من از افزایش قیمت نفت خوشحال نیستم، اما صنعت اینترنت ممکن است در واقع از این وضعیت سود ببرد، چرا که افراد ممکن است برای کمک به بهبود کارآیی خود به آن روی بیاورند."

سرف که برای شرکت در یک اجلاس وزیران درباره آینده اقتصاد اینترنت به دعوت سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) در کره جنوبی به سر می‌برد.

معاون رئیس گوگل، بزرگترین جستجوگر اینترنتی جهان، در یک کنفرانس خبری گفت: "ممکن است ما به طور فزاینده‌ای به برگزاری کنفرانس‌های ویدئویی و سایر انواع رسانه‌های الکترونیکی روی آوریم تا از سفر با وسائل نقلیه پرهیز کنیم."

سرف همچنین گفت که ممکن است استفاده بیشتری از "توانایی‌های کامپیوتری" برای محاسبه بهترین مسیر برای حمل و نقل با ماشین و هواپیما به عمل آید تا در مصرف سوخت صرفه‌جویی شود.

سرف که به عنوان پدر اینترنت مشهور است، در سال 2005 در مقام معاون رئیس  و "مبلغ اصلی اینترنت" به گوگل پیوست.

او همچنین کره جنوبی را احتمالا دارنده "بزرگترین دارنده امکانات موبایل پرسرعت نسبت به هر جای دیگر در جهان" خواند.

او گفت: "برای همین است که گوگل به بودن در اینجا در کره علاقه دارد، زیرا این کشور فرصتی را برای تجربه با تکنولوژی بسیار پیشرفته را بیش از هر جای دیگر جهان فراهم می‌کند."

گزارشی که در  این اجلاس منتشر شد نشان می‌دهد که کره جنوبی از لحاظ دسترسی خانگی به اینترنت در میان کشورهای عضو OECD مقام اول را دارد. بر اساس این گزارش 94 درصد خانه‌ها در کره جنوبی به اینترنت دسترسی دارند، در حالیکه میانگین دسترس به اینترنت خانگی در میان اعضلی OECD - که از جمله شامل ژاپن، آمریکا و انگلیس می‌شود - 58 درصد است.

کد خبر 55466

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز