یکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲
۰ نفر

النصری‌ها در شکایت و اقدام عجیب خود عنوان کردند پرسپولیسی‌ها ۷ بازیکن جدیدشان را غیرقانونی ثبت کرده‌اند.

پرسپولیس النصر

به گزارش همشهری آنلاین بعد از پیروزی پرسپولیس مقابل النصر عربستان و صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا، باشگاه عربستانی در یک اقدام عجیب از پرسپولیس به کنفدراسیون فوتبال آسیا شکایت کرد.

النصری‌ها در شکایت خود عنوان کردند پرسپولیسی‌ها ۷ بازیکن جدیدشان را غیرقانونی ثبت کرده‌اند چرا که در زمان انعقاد قرارداد با این بازیکنان، پرسپولیس به خاطر پرداخت نکردن مطالبات سرمربی سابقش بر اساس رای فیفا از نقل و انتقالات تابستانی محروم بود.

این شکایت در حالی مطرح می‌شود که پیش از این مسابقه هم حرف و حدیث‌هایی درباره این موضوع مطرح شده بود و همان موقع دارو بوشیچ  وکیل برانکو ایوانکوویچ  صراحتا عنوان کرد در آخرین نامه ارسال شده توسط فیفا که در ۱۲ آگوست (۲۲ مرداد) آمده است عنوان شده است که در صورت پرداخت نکردن مطالبات برانکو تا ۱۱ سپتامبر (۲۱ شهریور) ممنوعیت نقل و انتقال بازیکن از ۱۲ سپتامبر(۲۲ شهریور) به طور خودکار اجرایی می‌شود این یعنی قبل از آن پرسپولیس مشکلی برای نقل و انتقال بازیکن نداشته است و بازیکنان جدیدش قانونی جذب و به ثبت رسیده‌اند.   

بررسی نامه ارسال شده از سوی فیفا هم بر این موضوع صحه می‌گذارد که پرسپولیسی ها درست زمانی که فرصت یک ماه از فیفا در اختیار داشتند تا مطالبات سرمربی پیشین خود را بپردازند  کار نقل و انتقالات را انجام دادند و قرارداد بازیکنان آنها قانونی در فدراسیون فوتبال و PMS به ثبت رسیده است چرا که اگر غیر از این بود فیفا در نامه رسمی فدراسیون فوتبال را از ثبت قرارداد بازیکنان جدید پرسپولیس منع می‌کرد.

در همین باره هم غلامرضا رفیعی به عنوان یک کارشناس حقوقی به ایسنا گفت: شکایت باشگاه النصر  براساس بند ۴ آیین نامه انضباطی فیفا برداشت اشتباهی است. در نامه‌ای که فیفا برای فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس ارسال کرده گفته است زمانی که مهلت تعیین شده (۲۱ شهریور یا ۱۱ سپتامبر) به اتمام برسد محدودیت نقل و انتقالی اجرا می‌شود. بنابراین برداشت النصری‌ها از اتفاقات موجود یک سوءتفاهم است و فکر می‌کنم این موضوع به خاطر قرائت نادرست جمله پاراگراف چهار نامه فیفا است. چنین برداشتی درست نیست و این یک موضوع بدیهی است.

وی افزود: البته شاید فیفا در نوشتن نامه‌اش اشتباه کرده باشد. اما در این نامه‌ای که به دست فدراسیون فوتبال رسیده آمده از زمان پایان زمان تعیین شده محدودیت نقل و انتقالی باید اجرا شود. بند چهار ماده ۱۲۴ آیین نامه تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان که از اول جولای ۲۰۲۰ اجرایی شده همین مطلب را می‌رساند.

او در پاسخ به این سوال که آیا باشگاه النصر می‌تواند سودی از شکایت خود ببرد یا خیر گفت: این که شکایت النصر به جایی می‌رسد یا خیر در صلاحیت قضات است که آنها هم براساس تلاش طرفین و مستندات موجود تصمیم می‌گیرند اما من به عنوان یک حقوقدانان نظرم را در اینباره گفتم.

این اظهارات و صحبت‌ها نشان می‌دهد که پرسپولیسی‌ها نباید آن چنان نگران شکایت باشگاه النصر عربستان باشند.

کد خبر 554614

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha