رئیس اداره کمیته امداد امام خمینی(ره) اهر گفت: ۹۸ دانش‌آموز بی‌بضاعت در شهرستان اهر در ایام تعطیلی مدارس به خاطر شیوع ویروس کرونا به دلیل نداشتن تبلت از تحصیل مجازی محروم مانده‌اند.

شبکه شاد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، حسین بگلری با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد و اداره پست به منظور برگزاری «شورعاطفه‌ها و همبازی – هدیه‌ای برای بچه‌های ایران» در قالب ایران همدل ۲ اظهار کرد: مفاد اصلی تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد و اداره پست این است که هر دو اداره برای تأمین نیازهای دانش‌آموزان بی‌بضاعت همکاری می‌کنند.

وی با بیان این‌که در ایام تعطیلی مدارس دانش‌آموزانی هستند که هیچ‌ گونه دسترسی به گوشی یا تبلت برای پیگیری تحصیل ندارند گفت: با هم‌افزایی بین اداره پست و نیکوکاران برای تامین اقلام مورد نیاز دانش‌آموزان بی‌بضاعت تلاش می‌کنیم. ما از ظرفیت پست‌بانک‌ها و دفاتر پیشخوان و نیکوکاران نیز استفاده می‌کنیم و یک پایگاه ثابت در میدان یادبود راه‌اندازی کرده‌ایم.

رئیس کمیته امداد شهرستان اهر گفت: در حال حاضر، ۸۵۳ دانش‌آموز بی‌بضاعت تحت پوشش کمیته امداد اهر هستند که از این تعداد ۹۸ دانش‌آموز برای پیگیری و ادامه تحصیل در شرایط کرونایی و تعطیلی مدارس، هیچ ‌گونه دسترسی به تبلت و برنامه‌ شاد ندارند. این در حالی است که خانواده‌های این دانش‌آموزان توان دریافت وام برای خرید گوشی یا تبلت را ندارند و می‌توان گفت از نظر مالی ناتوان هستند.

بگلری تصریح کرد: برای برخی از دانش‌آموزان مشکل نبود تبلت با پرداخت وام یا مساعدت خیرین و یا استفاده از تلفن همراه والدین مرتفع شده، ولی ۹۸ دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد هنوز این امکان را نداشته‌اند تا در تعطیلی مدارس به تحصیل در فضای مجازی دسترسی پیدا کنند.

وی با تاکید بر اینکه عمدتاً والدین این ۹۸ دانش‌آموز بیمار یا زمین‌گیر هستند و از طرفی، غیر از کمک‌های کمیته امداد هیچ‌ منبع درآمدی ندارند خاطرنشان کرد: کمیته امداد اهر پیشاپیش سفارش خرید ۵۰ تبلت را داده است و از مردم نیکوکار اهری انتظار داریم کمیته امداد و اداره پست را همراهی کنند.

کد خبر 554551

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان شرقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha