مردی که نمی‌توانست مهریه همسرش را بدهد او را به قتل رساند اما خودش نیز پس از ۴ سال به دار مجازات آویخته شد.

طناب دار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایران، ماجرای این جنایت از صبح یکشنبه ۲۸ آذر سال ۹۵ رقم خورد. وقتی ساکنان ساختمانی در غرب پایتخت متوجه سر و صدا و درگیری زوج همسایه شدند، از خانه‌هایشان بیرون دویدند اما ناگهان با پیکر خونین زن جوان که ساکن واحد شماره ۳ بود در راهرو روبه‌رو شدند. همسرش نیز که چاقوی دسته زردی در دست داشت، بالای سرش ایستاده بود.

تماس همسایه‌ها با مأموران کلانتری و اورژانس آنها را به ساختمان محل درگیری کشاند و بلافاصله مرد جوان بازداشت و همسرش نیز به بیمارستان منتقل شد. اما شدت جراحات وارده باعث شد زن جوان ساعاتی بعد با وجود تلاش کادر درمانی تسلیم مرگ شود.

پس از مرگ مهناز، تحقیقات از همسر او به‌ نام سیاوش درباره جزئیات این جنایت آغاز شد. متهم ۳۹ ساله در تحقیقات به قتل همسرش با ضربات متعدد چاقو اعتراف کرد و انگیزه خود از جنایت را این‌طور بیان کرد: ۱۳ سال قبل با مهناز آشنا شدم و ازدواج کردیم. اما از همان روزهای اول زندگی مشترک اختلاف داشتیم. حتی با وجود به دنیا آمدن فرزندمان نه‌تنها مشکلاتمان کمتر نشد بلکه هر روز اختلاف‌هایمان بیشتر می‌شد.

متهم ادامه داد: همسرم خیلی از من ایراد می‌گرفت، حرف‌ها و رفتارش مرا آزار می‌داد. همین مشکلات باعث شد معتاد شوم و قرص هم مصرف می‌کنم. می‌خواستم زنم را طلاق بدهم اما مهریه‌اش ۱۳۶۰ سکه طلا بود و من نمی‌توانستم مهریه‌اش را بدهم به همین خاطر به زندگی ادامه دادم تا اینکه روز حادثه ساعت ۷ صبح دوباره شروع به اعتراض کرد که چرا سرکار نمی‌روم. مدام می‌گفت برو از خانه بیرون و من که دیگر تحمل حرف‌هایش را نداشتم با او درگیر شدم. می‌خواستم با چاقو او را بزنم که از خانه خارج شد. من هم دنبالش کردم و در راهرو او را زدم.

با اعتراف مرد جوان به جنایت، او به بازسازی صحنه قتل پرداخت و پرونده برای صدور حکم به دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع شد. متهم جوان در دادگاه به دفاع از خود پرداخت اما با توجه به درخواست اولیای دم برای قصاص، اعترافات او به قتل، بازسازی صحنه جنایت، اظهارات شاهدان و مدارک موجود در صحنه، قضات دادگاه کیفری او را به قصاص محکوم کردند.

با تأیید این حکم از سوی قضات دیوان عالی کشور، مرد همسرکش سحرگاه چهارشنبه گذشته در زندان رجایی‌شهر به دار مجازات آویخته و پرونده این جنایت با مرگ وی بسته شد.

کد خبر 554353

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha