همشهری آنلاین: وزیر اقتصاد ایتالیا امروز (چهارشنبه 29 خرداد) به شورای وزیران در رم خطوط پایه برنامه‌اش برای صرفه‌جویی ظرف سه سال آینده را ارایه کرد.

خبرگزاری سوئیس از رم گزارش داد، این برنامه پیش‌بینی کرده است تا سال 2011 میلادی مبلغی معادل 34.8 یورو صرفه‌جویی شود.

دولت قصد دارد پیش از تابستان لایحه بودجه 2009 را به پارلمان ارایه دهد، بودجه‌ای که در آن عملکرد و صرفه‌جویی به میزان 13 میلیارد یورو در نظر گرفته شده است.

جیولیو ترمونتی (Giulio Tremonti)، وزیر اقتصاد ایتالیا گزارش داد که به دلیل ضعف اوضاع اقتصادی کسری بودجه 2008 آن طور که دولت به آن امید بسته بود، کاهش نیافت.

به گفته وی کابینه ایتالیا تدابیری را رشد اقتصادی اتخاذ خواهد کرد. ترمونتی معتقد است: «بدون توسعه نمی‌توان از کسری بودجه جلوگیری کرد.»

به مدد تدابیر مالیاتی، دولت رم قصد دارد چهار میلیارد یورو درآمد بیشتر کسب کند. دولت برلوسکنی علاوه بر این قصد نظارت بر بانک‌ها و بنیادهای بیمه‌ای و نفتی را دارد.

کاهش مالیات مواد سوختی
به گفته وی، درآمد مضاعف دولت قرار است صرف کاهش مالیات مواد سوختی شود. مدیران محلی قرار است کاهش مخارج به میزان 3.4 میلیارد یورو را اجرا کنند. در بخش بهداشت و سلامت هم قرار است معادل یک میلیارد یورو صرفه‌جویی شود.

مدارس هم مشمول کاهش بودجه خواهند شد. بحث‌هایی درباره کاهش تعداد معلمان مطرح است تا به این ترتیب حقوق این قشر افزوده شود. علاوه بر این دولت ایتالیا در نظر دارد مبارزه با فرارهای مالیاتی را از طریق مدرنیزه کردن نظارت‌های مالیاتی تشدید کند. کارکنان بیشتری قرار است در پلیس مالیاتی ایتالیا جذب شوند.

کد خبر 55418

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز