مرز شلمچه تا اطلاع ثانوی بسته است و هیچ موکبی در این مرز برپا نشده و هیچ زائری هم در آن وجود ندارد. مردم و زائران دقت کنند نباید غیرقانونی وارد کشور عراق شوند.

مرز شلمچه

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، فرماندار ویژه خرمشهر شنبه ۱۲ مهر گفت: از ابتدای شیوع کرونا دولت عراق مرز شلمچه را به صورت یکطرفه تعطیل کرد و با توجه به شیوع این ویروس این تعطیلی دو طرفه شد تا امنیت و سلامت مردم دو کشور به خطر نیفتد. این تعطیلی تاکنون ادامه دارد و با توجه به مذاکرات انجام شده دولت عراق هیچ زائر خارجی را برای ایام اربعین حسینی نمی‌پذیرد و از طرفی بر اساس تصمیم ستاد کرونا مرزهای کشور تا اطلاع‌ثانوی بسته خواهد بود.  

محمد حیدری افزود: مرز شلمچه اکنون بسته است و هیچ زائری نمی‌تواند از این مرز عازم کشور عراق شود و زائران و مسافرانی که به خرمشهر و مرز شلمچه مراجعه کردند، برگردانده شدند. عموم مردم ایران اخبار و مسائل مربوط به اربعین را از رسانه‌های معتبر، موثق و رسمی دنبال کنند و به هیاهوی فضای مجازی و نشر اخبار غلط دقت و توجه نکنند. مردم و زائران دقت کنند که نباید غیرقانونی وارد کشور عراق شوند چرا که دولت عراق بر اساس قوانین داخلی خود برای ترددکنندگان غیرمجاز جریمه مالی سنگین و حبس اعمال می‌کند. مرز شلمچه تا اطلاع ثانوی بسته است و هیچ موکبی در این مرز برپا نشده و هیچ زائری نیز در آن وجود ندارد.

کد خبر 554065

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خوزستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha