مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
۰ نفر

وزیر راه و شهرسازی و فرمانده مرزبانی به خبر احتمال برگزاری اربعین واکنش نشان دادند و آن را رد کردند.

اربعين-كربلا

به گزارش همشهری‌آنلاین؛ محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های راهداری استان تهران در جمع خبرنگاران درباره‌ی وضعیت پروازهای مسافری به مقصد عراق گفت: تا پایان اربعین هیچ پرواز مسافری به عراق نخواهیم داشت و اگر پروازی در این مسیر انجام می‌شود تنها برای تردد مسئولان دو کشور یا اتباع است.

تردد زائران در مرزهای چهارگانه ممنوع است 

همچنین فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی گفت: برابر اعلام ستاد مرکزی اربعین کشور و عدم اعلام آمادگی کشور عراق برای پذیرش زائران، هرگونه تردد در مرزهای چهارگانه خسروی، مهران، شلمچه و چذابه ممنوع است.

به گزارش پایگاه خبری پلیس؛ سردار "احمدعلی گودرزی" گفت: توفیق نشد خدمتگزار زائران در مرزهای کشور باشیم، اظهار کرد: امیدواریم که سایه ویروس منحوس کرونا از جهان رخت ببند تا شاهد برگزاری راهیپمایی عظیم اربعین سرور سالار شهیدان امام حسین (ع) در سال‌های آینده باشیم.

وی با اشاره به عدم برگزاری کنگره عظیم اربعین در سال جاری، افزود: برابر اعلام ستاد مرکزی اربعین کشور و همچنین عدم اعلام آمادگی کشور عراق برای پذیرش زائران، هرگونه تردد در مرزهای چهارگانه خسروی، مهران، شلمچه و چذابه ممنوع می‌باشد.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی با تأکید بر اینکه زائران از حضور در مرزها خودداری کنند، تصریح کرد: با توجه به اینکه بسترهای لازم برای پذیرش زائران در کشور عراق مهیا نیست، به همین منظور مرزبانی کشور عراق با افرادی که به صورت غیرقانونی وارد مرزهای این کشور شوند برخورد قاطع خواهد داشت.

سردار گودرزی تاکید کرد: تمامی تحرکات و تجمعات فردی و کاروانی زائران رصد و کنترل می‌شود و از ورود آنها به مرزهای کشور جلوگیری خواهد شد.

گفتنی است دیروز خبرهایی از برگزاری اربعین در عراق و اجازه این کشور به کشورهای خارجی برای اعزام ۱۵۰۰ زائر در اربعین خبر رسیده بود. ستاد اربعین ایران البته از چنین چیزی اظهار بی بی خبری کرد.

دراین‌باره بیشتر بخوانید؛

تصمیم عراق برگشت؛ اربعین با زائران خارجی برگزار می‌شود | هر کشور چند نفر؟

عراق اربعین امسال از هر کشور ۱۵۰۰ زائر می‌پذیرد | تکلیف زائران ایرانی مشخص شد

بی‌خبری ایران از تصمیم عراق برای برگزاری اربعین | تصمیم با ایران است یا عراق؟

کد خبر 553778

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha