وزیر سابق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان نقش بی‌بدیل مردم در دوران دفاع مقدس، بر آمادگی برای دفاع از عرض و ارض ایران و اسلام تا پای شهادت تاکیدکرد.

سردار دهقان

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا خجسته پور قائم مقام این تشکل اصولگرا ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، درباره حضور سردار حسین دهقان، وزیر سابق دفاع در نشست شورای مرکزی این تشکل، گفت: سردار دهقان که هم اکنون مشاور فرماندهی کل قوا است به مناسبت هفته گرامیداشت دفاع مقدس در  سخنانی به وضعیت کشورمان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار کرد که طرف اصلی ما در دوران دفاع مقدس صدام نبود بلکه او یک عامل و ابزار دست کسانی بود که وی را به جنگ با ما فرستاده بودند و آمریکا که زخم خورده انقلاب‌اسلامی بود برافروزاننده این جنگ بود و در کنار آن شوروی و اروپایی‌ها و رژیم‌های ارتجاعی منطقه همگی در پشت سر صدام علیه ملت ما صف آرایی کرده بودند.

قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین افزود: سردار دهقان در این نشست با اشاره به قطع ارتباط ارتش با خارج در ابتدای انقلاب یادآور شد که پس از آن در حوزه تجهیزات و مشاوره‌های نظامی هیچ کشوری دیگر به ما کمکی نمی‌کرد. در عین حال دستگاه دیپلماسی نظام سلطه هم کاملا در عرصه جهانی از صدام حمایت می‌کرد. اما در این میان سی و چند روز در خرمشهر با دست خالی مقابل آن ارتش تا دندان مسلح مقاومت می‌کنیم و آبادان ۳۴۹ روز در محاصره مقاومت می‌کند و اجازه سقوط شهر داده نمی‌شود.

خجسته پور اظهار کرد: همچنین دهقان با اشاره به نقش بی بدیل مردم در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد که اگر همراهی مردم نبود، قاعدتاً تحمل آن شرایط دوران دفاع مقدس بسیار سخت بود و مدیریت جامعه هم ناممکن می‌شد. البته ما هیچگاه دنبال جنگ نبوده و نیستیم اما در عرصه دفاع تا پای شهادت برای دفاع از عرض و ارض ایران و اسلام آماده ایم.

قائم مقام دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین به بخش‌های دیگری از سخنان وزیر سابق دفاع درباره دستاوردهای دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: از نگاه دهقان، یک ملت سازی و  یک احیاگری در تمام ظرفیت‌های کشورمان در آن دوران به وقوع پیوست. چراکه دفاع مقدس کاری کرده بود که همه در خدمت هم بودند. همه در جهت کاهش باری که بر دوش دیگران بود کار می‌کردند. لذا تاب آوری جامعه ما در دوران مقدس به اوج خود رسید. و این جلوه را اکنون در مبارزه با کرونا میان پزشکان و پرستاران و دیگرانی که داوطلبانه در این مسیر فعالیت می‌کنند می‌بینیم.

خجسته پور ادامه داد: فرمانده سابق نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رویش های سریع در دوران دفاع مقدس نیز اشاره کرد و افزد که آنقدر قدرت بازتولید جبهه زیاد بود که ما هیچگاه در آن دوران دچار کمبود کار نشدیم. یعنی یکسری افراد خیلی سریع و با استعداد از یک بسیجی ساده در مدت کوتاهی به فرماندهی لشکر می‌رسیدند. اگرچه ملت ما توفیق پیدا کرد که در زمان کنونی حاج قاسم را بیشتر در این دوران بشناسد. اما می توان اذعان کرد که همه فرماندهان دفاع مقدس ما یک حاج قاسم بودند. ما واقعاً در آن دوران تجهیزات نداشتیم، در ابتدای جنگ حتی سلاح نداشتیم، بعد از عملیات بیت‌المقدس تمام سلاح سازمان رزمی‌ ما را از غنیمت‌های عراقی تامین کردیم. اما متخصصان ما توانستند با اولیه‌ترین تجهیزات و با روحیه خلاقانه، آنها را کاربردی کنند و برای ماموریت‌های مهمی مثلاً در حوزه شناسایی و ... استفاده می‌کردند.

خجسته پور گفت: بخش پایانی سخنان دهقان به موضوعات روز اشاره داشت. او بیان کرد که ما در برنامۀ ششم رشد ۸ درصدی را متوقف کردیم به فروضاتی که هیچ وقت محقق نمی‌شد. اگر بخواهیم به آن برسیم اگر شش سال سطح درآمد ۸ درصدی را تجربه کنیم تازه می‌توانیم به وضعیت سال ۹۱ برگردیم. سوال این است که باید چه کنیم؟ ما ۱۲ سال در تحریم دنیا بوده‌ایم و هر چیزی را که به عنوان زیرساخت کنترل تحریم بوده است آنها درست کرده‌اند و ما با آنها آشنا نیستیم. لذا باید قرارگاهی بزنیم و کسی در صدر آن بایستد و بدانیم برای بیمه، بانک و فروش نفت و دریافت پول چه کنیم. آمریکایی‌ها همواره همه چیز از ما گرفته‌اند اما چیزی به ما نداده‌اند. لذا مذاکره با آمریکائی‌ها منفعتی برای ما ندارد. متاسفانه ما الان در درون کشور با وادادگی و بی‌انگیزگی و این افکار که به بن‌بست رسیده‌ایم روبرو هستیم و باید این اتمسفر شکسته شود و برای بهبود نظام اداری، افزایش اعتماد مردم به دولت و افزایش سرمایه اجتماعی کشور برنامه ریزی و تلاش کنیم.  

خجسته پور ادامه داد: همچنین دهقان عنوان کرد که نیاز داریم مدیریت کشورمان، پرانگیزه، با تحرک و انقلابی باشد و در یک کلام در پیوند ناگسستنی با رهبری باشد. به روسای جمهوری گفته ام که شما که با فضای کشور آشنا بودید، می‌دانستید که چه تحویل می‌گیرید و چه اختیارات و امکاناتی دارید. پس چرا الان نسبت به اختیارات و امکانات شکوه می‌کنید. چندین سال با رهبر معظم انقلاب کار کرده ام. امکان ندارد شما بخواهید کار درستی را انجام دهید و آقا نخواهند حمایت کنند. مشکلی که در کشور داریم این است که ما از دعوا خوشمان می‌آید و نمی‌دانیم سر چه دعوا می‌کنیم. باورم این است که با همین قانون اساسی و رهبری آقا می‌توان مشکلات کشور را حل کرد. یادمان باشد که کشور امروز به دو چیز نیاز دارد : نظام و اقتدار.  در انتهای این جلسه حسین دهقان به سوالات چند تن از اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین در مورد موضوعات مربوط به دوران دفاع مقدس و همچنین فضای انتخابات ریاست جمهوری آینده پاسخ داد.  

کد خبر 553385

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 72
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    41 3
    1خودمان باید بخواهیم. 2دشمن داخلی از دشمن خا رجی به مراتب بدتره 100درصد
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    32 0
    روحانی یک کاندید امنیتی بود چرا لقب کاندید امنیتی او تکرار نمی کردید
  • امان الله IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    42 14
    مگر ما جنگنده اف۱۴ و۴ و۵ وهلی کوپتر وتانک نداشتیم که مدام مسولین میگویند با دست خالی مقابل صدام ایستادیم ومگر سوریه و لیبی وکره شمالی موشک بهمون نمیدادند
  • AE ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    35 6
    لطفاً در نوشتن مقالات دقت کنید اگه املا بود قطعا زیر ۱۰میگرفتید
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    47 34
    فقط رئیس جمهور نظامی کم داشتیم