سه‌شنبه ۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵
۰ نفر

یک بررسی جدید نشان می‌دهد نوزادان متولدشده از مادران مبتلا به کووید-۱۹ ندرتا دچار عوارض ناشی از کروناویروس می‌شوند.

infant

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هلث‌دی نیوز یافته‌های این بررسی نشان می‌دهد این نوزادان عموما در شش تا هشت هفته پس از تولد حال خوبی دارند، اما اگر مادرانشان در طول دو هفته پیش از زایمان به کووید-۱۹ دچار شده باشند، با احتمال بیشتری ممکن است در «بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان» (NICU) بستری شوند.

این بررسی که بوسیله پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا در سانفرانسیسکو  بر روی بیش از ۲۰۰ نوزاد انجام شد، نشان داد عوارضی شامل تولد زودرس و پذیرش در NICU در میان مادران مبتلا به کووید-۱۹ و غیر مبتلا به این بیماری تفاوتی ندارد. همچنین در طول ۸ هفته این بررسی ذات‌الریه یا عفونت‌های مجاری تحتانی تنفسی در این بیماران رخ نداده بود.

این پژوهشگران می‌گویند در ابتدای شیوع کرونا اطلاعات چندانی درباره اثرات کووید-۱۹ بر زنان باردار و نوزادانشان وجود نداشت، بنابراین این یافته‌ها را باید خبر خوشی به حساب آورد.

در این بررسی از میان ۲۶۳ نوزاد متولد شده از مادران دچار کووید-۱۹، ۴۴ نوزاد در NICU بستری شدند، اما هیچکدامشان دچار عفونت‌های مجاری تحتانی تنفسی یا ذات‌الریه نبودند. در میان ۵۶ نوزادی که از لحاظ عفونت‌های مجاری تنفسی فوقانی بررسی شدند، در دو نوزاد که از مادران کرونا مثبت و یک نوزاد که از یک مادر کرونا منفی به دنیا آمده بود، این نوع عفونت شناسایی شد.

این پژوهشگران می‌گویند گرچه این یافته‌های اولیه درباره نوزادان مادران دچار کووید-۱۹ امیدبخش است، باید به این نکته هم اشاره کرد که این نوزادان از مادرانی به دنیا آمده بودند که اغلبشان در سه‌ماهه سوم دچار عفونت با ویروس کرونا شده بودند.

در میان این نوزادان،  دو نوزاد متولد شده از مادران مبتلا به کووید-۱۹ در سه ماهه سوم دچار نقانص هنگام تولد بودند. یکی از نوزادان دچار ناهنجاری‌های قلبی، کلیوی و مهره‌ای بود. نوزاد مشکلات صورت، دستگاه تناسلی، کلیه، مغز و قلب داشت. یک مادر هم که آزمایش کرونایش در هنگام تولد منفی شده بود، نوزادای با مشکلات گوارشی، کلیوی و قلبی به دنیا آورد.

کد خبر 553357

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha