سه‌شنبه ۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱
۰ نفر

نبی‌الله قائدرحمت گفت: برای تالاب‌ها ۱۵۰ متر خط بستر و حریم تعریف شده است. یعنی باید در فاصله ۱۵۰ متری تالاب‌ها هیچ‌گونه ساخت‌وسازی انجام نشود.

تالاب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، معاون فنی اداره کل حفاظت محیط‌زیست لرستان گفت‌: هم‌اکنون وضعیت تالاب‌های استان به دلیل بارندگی‌های سال‌های اخیر مطلوب گزارش شده است.

نبی‌الله قائدرحمت با بیان اینکه بر اساس قانون مصوب تالاب‌ها که در سال ۹۶ ابلاغ شد هرگونه تغییر کاربری در این مناطق ممنوع است، افزود: به‌منظور حفظ و حراست از تالاب‌های استان دو پاسگاه محیط‌بانی در بیشه دالان و تالاب‌های پلدختر راه‌اندازی شد.

معاون فنی محیط‌زیست لرستان اضافه کرد: وجود گستره آبی در تالاب، باعث تعدیل درجه حرارت، افزایش رطوبت نسبی و نیز پالایش و تصفیه هوا می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: جلوگیری از فرسایش خاک، تغذیه آب‌های زیرزمینی، نفوذ آب تالاب به زیرزمین، حضور پرندگان، تفرج و توریسم، مهار سیلاب‌ها و غیره، از دیگر آثار و اهمیت مهم تالاب‌ها هستند.

وی گفت: بیشه دالان بروجرد، تنور در دورود، خروسان و تالاب‌های ولیعصر، گوری بلمک پلدختر از جمله تالاب‌های استان هستند.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط‌زیست لرستان یادآور شد: پرونده‌ تالاب‌های مذکور به شورای عالی محیط‌زیست تالاب‌های کشور فرستاده شده که در صورت تائید به‌عنوان مناطق حفاظت شده ارتقا سطح خواهند یافت.

کد خبر 553137

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha