رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران از آغاز برخورد با دور زدن شبانه خودروها در این استان خبر داد و گفت: این طرح از شهر ساری آغاز شده و به سایر مناطق استان گسترش می‌یابد.

دوربين

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ مهدی باقری افزود: دور دور کردن شبانه خودروها در شهرهای مازندران به معضل جدی اجتماعی و امنیتی برای شهروندان تبدیل شده و پلیس هم طرح برخورد با این معضل را در دستور کار قرار داده است. طبق بررسی‌ها ۹۰ درصد خودروهایی که دور دور می‌کنند تک‌سرنشین و بیشتر سرنشینان این خودروهای عمدتا گرانقیمت از اقشار مرفه جامعه هستند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران افزود: شب گذشته با اجرای این طرح در ساری، ۲۷ دستگاه خودرو توقیف و ۳۶۰ راننده اعمال قانون شدند. طرح پایش تصویری شهرهای استان با نصب ۴۰۰ دستگاه دوربین با همکاری استانداری و شهرداری‌ها در مرحله تکمیلی قرار دارد که در حال حاضر ۸۵ درصد این دوربین‌ها فعال است و بقیه تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: از این پس درصد قابل توجهی از تخلفات رانندگی در معابر درون‌شهری با دوربین‌های هوشمند رصد، پایش و ثبت می‌شود. در طرح برخورد با دور دور کردن شبانه خودروها، برخورد با انجام حرکات غیرمجاز، لایی‌کشی، ایجاد آلودگی صوتی و رفتارهای هنجارشکنانه برخی رانندگان و راکبان خودرو و موتورسیکلت‌ها در ساعات پایانی شب در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 552986

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha