معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ایلام گفت: هیچ‌گونه برنامه پیاده‌روی همزمان با اربعین حسینی در این استان برگزار نمی‌شود.

پياده روي اربعين

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام حشمت رستمی افزود: با توجه به شیوع کرونا، برنامه پیاده‌روی و برپایی موکب در اربعین امسال لغو شده است و چنین برنامه‌ای در هیچ نقطه‌ای از استان ایلام برگزار نخواهد شد. پیاده‌روی زائران امامزاده علی‌صالح(ع) هم لغو شده است.

وی افزود: هر سال عزاداران حسینی همزمان با اربعین در مسیر امامزاده علی‌صالح(ع) در بخش صالح‌آباد شهرستان مهران تجمع می‌کردند و سینه و زنجیر می‌زدند اما امسال برای جلوگیری از ایجاد تجمع و بالا رفتن خطر گسترش کرونا تصمیم به لغو آن گرفته شده است. هیات‌های مذهبی استان به مناسبت ایام اربعین حسینی تنها به مدت یک تا ۳ شب مجاز به برگزاری ویژه‌برنامه سوگواری و عزاداری با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و در فضای باز هستند. همچینن روز اربعین حسینی در هر شهرستان یک ویژه‌برنامه قرائت زیارت اربعین اجرا می‌شود.

بنا بر اعلام استاندار ایلام، مرز بین‌المللی مهران برای عبور زائران حسینی در ایام اربعین امسال بسته است و به هیچ عنوان اجازه ورود در این مرز داده نخواهد شد. قاسم سلیمانی ‌دشتکی اظهار کرد: بنا بر اعلام مسئولان کشور عراق و با توجه به فراگیری بیماری کرونا، استان ایلام و مرز بین‌المللی مهران پذیرای زائران حسینی نخواهد بود و در این راستا هیچ برنامه‌ای برای پذیرش زائران و خدمت‌رسانی به آنها در این مرز وجود ندارد. بر اساس شیوه‌نامه مصوب ستاد کرونا راهپیمایی اربعین به عنوان کنگره جهان اسلام امسال برگزار نمی‌شود و موکب‌ها در مسیر مرز مهران حق فعالیت ندارند.

کد خبر 552904

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha