رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به شرایط شیوع کووید-۱۹ کشور گفت: کار از موج اول، دوم و سوم گذشته و ما با اپیدمی ممتد روبه‌رو هستیم.

کرونا در ایران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، عباسعلی کریمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در نشست هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران با رؤسای بیمارستان‌های تابعه دانشگاه، از همکاران خود در دانشگاه به خصوص در بیمارستان‌ها خواست خستگی‌های خود را نادیده بگیرند و پنهان کنند.

وی تاکید کرد: به همه همکاران بیمارستان‌ها به خصوص آنها که در صف مقدم کارزار هستند، اعضای هیات‌رئیسه که پشت صحنه و گاهی روی صحنه برنامه‌ریزی و حمایت می‌کنند و به تمامی تیم دانشگاه به عنوان سربازان دفاع مقدس که بدون چشمداشت درحالی‌که هم خودشان و هم خانواده‌هایشان در معرض خطر هستند خداقوت و خسته نباشید می‌گویم و از صمیم قلب از خدماتی که ارائه می‌دهند تشکر می‌کنم و می‌خواهم خستگی‌های خود را پنهان کنند.

کریمی با اشاره به شرایط سختی که بیمارستان‌ها با آن روبرو هستند، افزود: نمودارهای ورود و خروج و بستری بیماران در بیمارستان‌ها نشان می‌دهد که کار از موج اول، دوم و سوم گذشته و ما با اپیدمی ممتدی روبرو هستیم، روند همه‌گیری ادامه دارد و هر روز با شرایط جدیدی روبرو می‌شویم.

وی با تأکید بر پرهیز از حاشیه‌ها، گفت: حاشیه‌ها مضر و آسیب رسانند. گاهی یک کلمه یا یک جمله ممکن است واکنش‌هایی را به همراه داشته باشد. ما در دانشگاه باید از این فضا دوری‌کنیم و در طول مدت مدیریت خود که بسیار کوتاه است، خاطرات خوشی را به یادگار بگذاریم و از حاشیه‌ها بپرهیزیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، بر حفظ تعادل در نحوه خدمت رسانی بیمارستان‌ها تأکید کرد و افزود: بیمارستان‌ها باید از تمامی ظرفیت خود برای حفظ جان بیماران استفاده کنند. در کنار آن باید یادمان باشد که حفظ جان بیماران، اداره اقتصادی بیمارستان‌ها و آموزش فراگیران نیز بر عهده بیمارستان‌ها است و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که به همه این ابعاد توجه شده تا به بیمارستان‌ها لطمه‌ای وارد نشود.

کریمی بار دیگر سیاست دانشگاه در رابطه با واگذاری بخش‌های آموزشی و درمانی را اعلام کرد و گفت: دانشگاه با هرگونه واگذاری بخش‌های آموزشی و درمانی که با جان بیماران سر و کار دارند به هیچ وجه موافق نیست. در مورد واگذاری بخش‌هایی که از گذشته صورت گرفته، باید مرحله به مرحله از این حالت خارج شوند به این منظور لیست واگذاری همه بیمارستان‌ها استخراج شده و در حال بررسی هستیم تا به تدریج این روند اصلاح شود.

وی بر استفاده حداکثری از ظرفیت تخت‌های بیمارستانی تأکید کرد و افزود: پیش از افزایش نرخ دلار، هزینه هر تخت بیمارستانی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود این در حالی است که بیمارستان‌های یاس و رازی تخت‌های خالی دارند که با کمک سایر بیمارستان‌ها می‌توانند از این ظرفیت بهینه استفاده کنند. در چنین شرایطی تعجب می‌کنم بعضی بیمارستان‌ها باز هم پیگیر افزایش تخت هستند.

کریمی، خواستار تعیین بیمارستان‌های اقماری برای استفاده بهینه از تخت‌های موجود شد و گفت: بیمارستان‌های امیراعلم و امام خمینی (ره) به عنوان قمر بیمارستان یاس و بیمارستان سینا به عنوان قمر بیمارستان رازی و…، می‌توانند کمک کنند که حداکثر ظرفیت‌های موجود به کار گرفته شود. لذا تعیین قمر بیمارستان‌ها را جدی بگیرید تا بتوانید بهترین خدمت را ارائه دهید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به شرایط کرونایی کشور، افزود: در این برهه، رؤسای بیمارستان‌ها از بسیاری از سیاست‌گذاری‌ها و نحوه اجرای برنامه‌ها آگاهی دارند لذا هرچند در شرایط سختی قرار داریم اما هرگونه اشتباه در برنامه‌ریزی و توجیه آن پذیرفته نخواهد بود.

کد خبر 552817

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    1 0
    هممون میمیریم