رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: طرح تامین کالاهای اساسی (کالابرگ) را از مهرماه جاری تا اسفند سال جاری اجرا می‌کنیم.

حمیدرضا حاجی ‌بابایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس (یکشنبه ۶ مهر ۹۹) در تشریح درخواست اولویت برای طرح کالاهای اساسی، اظهار کرد: وضعیت معیشتی به ویژه در تامین کالای اساسی و افزایش قیمت‌ها اقشار مختلف جامعه را به ویژه کسانی که از درآمد پایین برخوردارند، با مشکل مواجه کرده است.

وی افزود: حدود ۲۰۰ نفر از نمایندگان مجلس به یک فوریت طرح تامین کالاهای اساسی رای دادیم و بر اساس یک فوریت دولت را مکلف کردید که در جامعه کالا برگ در اختیار مردم قرار دهد و در این مقطع مشکلات مردم را برطرف کنند. این طرح یک فوریتی در کمیسیون برنامه و بودجه مصوب شد و حدود یک ماه ونیم بحث و بررسی صورت گرفت و به دلیل اینکه ما بعد از این هفته، دو هفته تعطیلی خواهیم داشت ۵۰ نفر از نمایندگان درخواست داشتیم این طرح چهارشنبه هفته جاری مطرح و مصوب شود تا به تاخیر نیفتد.

رئیس کمیسیون برنامه بودجه مجلس خاطرنشان کرد: بر اساس خواسته نمایندگان عزیز قرار بر این شد که با مصوبه کمیسیون برنامه و بودجه، ۳۰ هزار میلیارد تومان از محل بند «و» تبصره ۲ و محل تبصره ۱۴ برای کالاهای اساسی تخصیص دهیم.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه منظور از کالاهای اساسی کارت‌هایی است که در اختیار مردم قرار می‌گیرد، گفت: حدود ۶۰ میلیون ایرانی با این کارت‌ها یارانه معیشت را دریافت می‌کنند. حدود ۲۰ میلیون نفر ایرانی تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی قرار دارند، بنابراین به ۲۰ الی ۲۱ میلیون نفر قرار است بر اساس این طرح ماهیانه هر نفر ۱۲۰ هزار تومان و خانواده ۵ نفره ۶۰۰ هزار تومان کالا در اختیار آنان قرار داده شود و این کارت کالایی است و نقدی نیست.

وی افزود: این مبلغ برای ۲۰ میلیون نفر بدون هزینه خواهد بود و برای ۴۰ میلیون نفر باقیمانده ۵۰ درصد پول از سوی آنها پرداخت می شود. ۴۰ میلیون نفر از مردم توسط این کارت‌ها کالا دریافت می‌کنند.

رئیس کمیسیون برنامه بودجه مجلس با تاکید بر اینکه این طرح قرار نیست یک طرح ادامه‌دار باشد،‌ گفت:‌ نخست این طرح را از مهر سال جاری تا اسفند سال جاری اجرا می‌کنیم، اگر وضعیت اینگونه بود ادامه خواهیم داد و اگر وضعیت اینگونه نبود حذف می‌شود.

کد خبر 552756

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 230
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    چرا پول نمیدید تا مردم بتونند بدهکاری و اقساط وامشون به بانکها پرداخت کنند
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    داریم عقبگرد می کنیم