پیکر بی‌جان تاکه‌اوچی یوکو، بازیگر تحسین‌شده و ۴۰ ساله ژاپنی صبح روز یکشنبه به وقت محلی در خانه‌اش در توکیو پیدا شد تا گمانه‌زنی‌ها درباره خودکشی احتمالی او بالا بگیرد.

تاکه‌اوچی یوکو بازیگر ژاپنی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورایتی، پلیس ژاپن می‌گوید یوکو که مادر دو فرزند است به احتمال زیاد خودکشی کرده اما بررسی‌ها درباره این پرونده همچنان ادامه دارد. ناکابایاشی تایکی همسر یوکو که خودش هم بازیگر است، جنازه او را پیدا کرد و پلیس را در جریان گذاشت. مرگ این بازیگر ۴۰ ساله در بیمارستان تایید شد.

خانم یوکو از بازیگران سرشناس و پرکار و محبوب سینما و تلویزیون ژاپن بود و در دنیا بیشتر با ایفای نقش اصلی در سریال پربیننده «خانم شرلوک» شناخته می‌شد؛ پروژه‌ای مربوط به شبکه اچ‌بی‌او در سال ۲۰۱۸ که در آن شرلوک هلمز یک زن است. یوکو بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷ هم سه دوره پیاپی جایزه بهترین بازیگر زن را از آکادمی سینمایی ژاپن به دست آورد.

یوکو در نمایی از سریال «خانم شرلوک»

هر چند هنوز خودکشی بودن مرگ این بازیگر سرشناس و محبوب تایید نشده اما به نظر می‌رسد سندروم خودکشی به جان ستاره‌های ژاپنی افتاده است. ضمن اینکه مردم ژاپن چهره‌ای بسیار شاد و پاک از این بازیگر در یاد دارند و از این رو به سادگی نمی‌توانند اقدام به خودکشی ستاره‌ای را باور کنند که مادر دو کودک خردسال هم بوده است. فرزند دوم او ۹ ماه پیش به دنیا آمده بود.

در ماه‌ها اخیر دست‌کم سه مورد خودکشی دیگر بین چهره‌های سرشناس ژاپن گزارش شده که آشینا سی (بازیگر زن) در اوایل سپتامبر، میورا هاروما (بازیگر مرد) در ماه ژوییه و کیمورا هانا (کشتی‌گیر) در ماه می از آن جمله‌اند. ژاپن یکی از بالاترین نرخ‌های خودکشی را در جهان دارد و بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، برخی اقدام‌های پیشگیرانه در این حوزه از سال ۲۰۱۵ در آن اعمال شده است اما باز هم کمتر روزی پیدا می‌شود که خبر خودکشی در ژاپن به رسانه‌ها راه نیابد.

کد خبر 552668

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار چهره‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha