رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری از کمبود تخت بیمارستانی و به دنبال آن افزایش تعداد بیماران بدحال در موج جدید بیماری کوویدـ۱۹ خبر داد.

کرونا در ایران

به گزارش همشهری‌آنلاین، همان‌طور که متخصصان و پزشکان احتمال می‌دادند با برگزاری کنکور، بازگشایی مدارس، برگزاری مراسم عزاداری محرم و افزایش سفرهای بین شهری، شمار مبتلایان به بیماری کرونا و به دنبال آن میزان بستری در بیمارستان‌ها و آمار مرگ‌ومیر در کشور رو به افزایش است و در آغاز موج سوم بیماری کوویدـ۱۹ هستیم. 

از ابتدای شیوع این بیماری جهش‌ها و تفاوت‌هایی در علائم و میزان سرایت‌پذیری این بیماری دیده شده است.

دکتر پیام طبرسی، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری، درباره تفاوت موج سوم بیماری کوویدـ۱۹ با موج‌های قبلی به همشهری‌آنلاین گفت: به جز افزایش سرعت انتقال ویروس، تفاوتی که در این موج وجود دارد این‌ است که تعداد بیماران بدحال بیشتر است؛ به عبارت دیگر تعداد بیماران نیازمند خدمات ویژه در این موج بیشتر شده است.

دلایل افزایش بیماران بدحال در موج سوم

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری دو دلیل را در افزایش تعداد بیماران بدحال موثر دانست: مردم می‌ترسند به بیمارستان مراجعه کنند. به تازگی در فضای مجازی توصیه می‌شود به بیمارستان مراجعه نکنید و آن‌ها هم صبر می‌کنند و وقتی حالشان بدتر می‌شود به بیمارستان می‌آیند. 

دکتر طبرسی دلیل دوم را کمبود تخت بیمارستانی دانست و گفت: در وضعیت بدی قرار گرفته‌ایم چون در پیک بیماری هستیم، متاسفانه با کمبود تخت در بیمارستان‌ها مواجه‌ایم. من در یک بیمارستان دولتی و یک بیمارستان خصوصی هستم اما در حال حاضر تخت خالی نیست. ما مجبوریم بیماران را به بیمارستان‌های دیگر بفرستیم. اگر در بیمارستان‌ها جا نباشد باید بگوییم به منزل بروند و این در سیستم بهداشتی مطلوب ما نیست، اما چاره‌ای نیست وقتی می‌گفتیم باید مردم رعایت کنند تا وارد پیک نشویم به خاطر این روزها بود، اما متاسفانه توجهی نشد. اکنون مردم به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند، اما تخت نیست بنابراین مجبورند صبر ‌کنند و در لیست انتظار باشند همین باعث وخامت حال بیماران می‌شود و تعداد بیماران بدحال که به آی‌سی‌یو احتیاج دارند در این موج بیشتر شده است.

زمان مناسب برای مراجعه به بیمارستان 

دکتر طبرسی درباره زمان مناسب برای مراجعه به بیمارستان توضیح داد: هرگاه بیمار احساس کرد تنگی نفس، ضعف و بی‌حالی شدید و تب دارد حتما باید به بیمارستان مراجعه کند. هشدار می‌دهم که جای درمان افرادی با علائم شدید در منزل نیست. به‌تازگی موجی راه افتاده است که ما در منزل اکسیژن تهیه می‌کنیم و پرستار می‌گیریم باید بگویم این شیوه درمان بسیار خطرناک است و همین باعث می‌شود بیماران موقعی به ما مراجعه ‌کنند که وضعیت وخیمی دارند و باید در آی‌سی‌یو بستری شوند.

بیشتر بخوانید؛

کد خبر 552595

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    0 0
    فکر کنم کسی تو ایران کرونا گرفت بیمارستان بره حتما میمیره خونه بمونه شاید درمان سنتی کنه زنده بمونه بیمارستانها داروی کرونا را نمی هند داروهای چرک خشک کن معمولی میدان که دوزار نمیارزه