مدیر بنیاد مسکن شهرستان هوراند با اشاره به تأخیر ۱۰ ساله در تأمین اعتبار جابه‌جایی روستای کرکسر در آذربایجان شرقی گفت: این روستای در معرض رانش بالاخره جابه‌جا می‌شود.

رانش زمین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، افشین مرادی افزود: رانش روستای کرکسر هوراند از سال ۱۳۸۴ مطرح و جابه‌جایی روستا تصویب شد. بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در همان سال محل جدید احداث روستا را شناسایی کرده بود، اما به دلیل تأمین اعتبار نشدن موضوع مجدداً در سال ۱۳۹۴ طرح و اعتبار لازم تأمین و به اهالی اخطار داده شد که مسئله رانش زمین حادتر شده و اهالی باید به محل جدید نقل مکان کنند.

وی با بیان اینکه خدمات زیربنایی اعم از تسطیح زمین، انتقال آب، برق و گاز برای انتقال روستا به محل جدید تأمین شده است ادامه داد: تاکنون در چند مرحله تسهیلات مقاوم‌سازی مساکن روستایی به اهالی کرکسر پرداخت شده است. از هفته قبل و پس از انتشار خبر رانش این روستا که البته کذب بود، ستاد مدیریت بحران جابه‌جایی ۱۵ خانواده ساکن این روستا به محل جدید را تصویب کرد.

مدیر بنیاد مسکن هوراند ادامه داد: از دیروز عملیات اسکان موقت اهالی در کانکس‌های ۱۲ متری آغاز شده و ۲ روز دیگر به پایان می‌رسد. پس از آن هم احداث مسکن‌های جدید را آغاز و همه تلاشمان را می‌کنیم تا با توجه به شرایط آب ‌و هوایی منطقه، خانه‌ها را در ۴ ماه کاری تحویل دهیم. برای هر مسکن روستایی ۵۵ میلیون تومان تسهیلات ارزان‌قیمت و ۲۵ میلیون تومان کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است.

مرادی ادامه داد: با توجه به گرانی مصالح ساختمانی، کوهستانی بودن منطقه و کرایه بالای حمل مصالح، ستاد مدیریت بحران هماهنگی‌هایی برای استفاده از ماشین‌آلات اداره‌ کل راهداری آذربایجان شرقی انجام داده که در صورت تحقق هزینه‌های ساخت مسکن‌های جدید تا حد قابل توجهی کاهش خواهد یافت. ضمن اینکه ۱۶۰ کیسه سیمان برای هر واحد مسکونی از محل هدایای رهبری تأمین می‌شود.

وی افزود: در ۲ روز اخیر جمعیت هلال احمر حمایت‌های خوبی از روستاییان کرکسر انجام داده که جای قدردانی دارد. ۳۷ درصد مسکن‌های روستایی شهرستان هوراند به تعداد ۲۱۰۰ واحد تاکنون مقاوم‌سازی شده و حدود  ۴ هزار واحد دیگر هم نیازمند مقاوم‌سازی است.

کد خبر 552589

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha