سخنگوی وزارت بهداشت از وضعیت قرمز ۱۵۸ شهرستان کشور از لحاظ شیوع کووید-۱۹ خبر داد.

كرونا در ايران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت امروز یکشنبه ۶ مهر درباره آخرین وضعیت بیماری کووید-۱۹ در کشور گفت: اکنون فقط استان سیستان و بلوچستان با خطر متوسط کروناست و استان‌های فارس، هرمزگان، کردستان و خوزستان در وضعیت هشدار یا پرخطر قرار دارند و بقیه استان‌ها در وضعیت قرمز کرونا هستند.

وی ادامه داد: تعداد بستری و شیوع بیماری کووید-۱۹ در بقیه استان‌ها بالاست و تعداد شهرستان‌های قرمز کرونا در کشور از ۱۰۹ به ۱۵۸ شهرستان رسیده است.

  • بهترین راه مقابله با کرونا، پیشگیری است

معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: بهترین راه مقابله با ویروس کرونا پیشگیری است و این موضوع کاملا اثبات شده که هر وقت استفاده از ماسک و میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی کاهش پیدا می‌کند، روند ابتلا و بستری به علت کووید-۱۹ افزایش می‌یابد.

لاری ادامه داد: در همه کشورها ثابت شده که برای مقابله با ویروس کرونا باید از تجمع‌ها و ترددهای غیرضروری جلوگیری کرد. هرچه تجمع‌ها بیشتر باشد، به ویروس کرونا نیز شانس بیشتری برای انتشار می‌دهیم و این موضوع در همه کشورها به اثبات رسیده است.

  • نظارت بر استفاده از ماسک در تهران

وی درباره مصوبات اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا در زمینه نظارت بر استفاده از ماسک در تهران اظهار کرد: کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا موظف شده که با توجه به موقعیت و وضعیت خاص تهران بزرگ، برنامه ویژه‌ای را برای ارتقای استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در اماکن و حمل و نقل عمومی تا جلسه بعدی این ستاد ارائه کند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، این برنامه باید مبتنی بر بهره‌گیری از فناوری‌های نظارتی و جریمه‌ای، بدون برخورد حضوری و قهری با مردم و همکاری ضابطان قانونی، طراحی شده و به ستاد ملی ارسال شود.

لاری ادامه داد: همچنین قرار بر این است که کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا تا جلسه بعدی این ستاد، نظام مجازات ارائه دهندگان خدمت به افراد بدون ماسک را طراحی کند.

  • محدودیت‌های یک هفته‌ای در شهرستان‌های قرمز

معاون وزیر بهداشت گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، در شهرستان‌های قرمز کرونا برای برخی اماکن مثل دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، مساجد، مصلی‌ها، مراکز تفریحی آبی و استخرهای سرپوشیده، باشگاه‌های بدن‌سازی، سینما و تئاتر، موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، کافه، قهوه خانه، باغ وحش و شهربازی، محدودیت‌هایی برای مدت یک هفته توسط ستادهای استانی کرونا و با تصویب وزرای کشور و بهداشت اجرا می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: البته قرار بر این است که در مورد محیط‌های آموزشی هماهنگی موردی با وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم و تحقیقات و فناوری و روسای حوزه‌های علمیه نیز انجام شود.

کد خبر 552528

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha