مصطفی میرسلیم گفت: امروز در عین این که با مشکلات معیشتی روبروییم، شاهدیم که در کشور اسراف متوقف نشده به طوری که در بودجه ۲۰ تا ۳۰ درصد امکان صرفه جویی وجود دارد.

میرسلیم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، اجلاس مشترک شورای مرکزی و دبیران استان‎های حزب مؤتلفۀ اسلامی، با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در تهران برگزار شد.

 سید مصطفی میرسلیم رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفۀ اسلامی در این نشست با اشاره به آغاز فعالیت مجلس یازدهم اظهار کرد: مجلس یازدهم مجلسی است که می‌تواند انقلابی باشد و ان شاءالله در این مجلس به کمک یکدیگر در این مسیر پیش برویم.

رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفۀ اسلامی در سخنان خود با اشاره به تحولات کشور، گفت: در شرایط فعلی از ۳ جنبه تهدید می‌شویم و با توجه به آن باید برای آینده برنامه ریزی کنیم.

میرسلیم توضیح داد: این تهدیدات از ناحیه جبهۀ کفر صورت می‌گیرد و هدفش مقابله با دین است و ایمان مردم را هدف قرارداده است که نمونه های آن را در فضای مجازی با گستردگی شاهدیم. آنها با استفاده از ابزار علم برای کوبیدن هر آنچه که جنبۀ دینی و مذهبی دارد استفاده می‌کنند.

نمایندۀ مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اسلام هراسی را که چند سالی است جبهۀ کفر آغاز کرده، مجددا با موضوع جدیدی کلید خورده که نمونۀ آن را در جریان توهین نشریۀ فرانسوی شارلی ابدو شاهد بودیم.

میرسلیم ادامه داد: مقابله با اصل معنویت جنبه دیگر تلاش دشمن است؛ بر همین اساس منحصر کردن تمام مشکلات به معیشت مردم اشتباه است، درست است که موضوع معیشت بسیار حائز اهمیت است، اما ما فراموش کردیم که مسائل دیگری وجود دارد، که چاره جویی آنها تواند ما را بر فائق آمدن بر مشکلات معیشتی مسلط کند.

وی تصریح کرد: امروز در عین این که با مشکلات معیشتی روبروییم، شاهدیم که در کشور اسراف متوقف نشده به طوری که در بودجه ۲۰ تا ۳۰ درصد امکان صرفه جویی وجود دارد.

رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفۀ اسلامی به اجرای مخفیانه سند ۲۰۳۰ در مدارس اشاره کرد و گفت: جنبۀ دیگر تهدیدات جبهۀ کفر دفاع از اباحه گری است؛ به طوری که علی رغم مخالفت صریح رهبری در عدم اجرای سند ۲۰۳۰ شاهدیم که در برخی مدارس تشویق به اباحه گری می‌شود.

وی تأکید کرد: سند۲۰۳۰ عملا در حالی موذیانه اجرا می‌شود که همۀ ما مخالف آنیم و دولت نیز ظاهراً  مخالف آن است.

میرسلیم تصریح کرد: اینها همه نشان دهندۀ آن است که جبهۀ کفر تلاش می‌کند ما را به سمت لاابالی گری و هواپرستی سوق دهد و این را برگ برندۀ خود برای خنثی کردن انقلاب اسلامی تشخیص داده است.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: باید از خواب بیدار شویم و فکر نکنیم که جریان کفر فعال نیست و نباید به آن غرّه شویم که جمهوری اسلامی را پیروز کرده ایم و بنابر این حاکمیت، حاکمیت شیعه است و دیگر نباید ابدا نگران تحرکات مخرب جریان کفر باشیم.

میرسلیم ادامه داد: در این کشور دوبار کشف حجاب صورت گرفت، یک بار به صورت اجباری در دورۀ رضاخان و باردیگر به صورت اختیاری در دورۀ دولت دوازدهم.

وی با بیان اینکه جریان دیگری که علیه ما مشغول فعالیت است جریان ضدانقلاب است، گفت: این جریان که بسیار هم فعال است با مقدسات انقلاب مقابله می‌کند.

رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفۀ اسلامی ادامه داد: دشمن در حال تحقیر کردن دستاوردهای انقلاب اسلامی است و قصد دارد دستاوردهای درخشان و بزرگ انقلاب را با برنامه ریزی مزورانه از ذهن مردم پاک کند.

میرسلیم در ادامه به جریان سوم که جریان نفاق است اشاره کرد و گفت: این گروه در عمل مجموعه ای است از شکست خوردگان جریان کفر و ضد انقلاب با تمام عناد و لجاجتی که با انقلاب اسلامی دارند و به صورت ظاهری لباس ایمان بر تن کرده اند.

وی تأکید کرد: امروز اصلی ترین دشمنان ما همین جریان نفاق اند که به اشکال مختلف در ارکان مختلف جامعه رسوخ کرده اند.

میرسلیم در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت انتخاب مدیران اصلح اشاره کرد و گفت: متاسفانه امروز افرادی به عنوان وزیر معرفی می‌شوند که سابقۀ آنها درخشان نیست و ما هم در شرایطی قرار گرفته ایم که چاره چندانی نداریم زیرا آخرین ماه های این دولت است و باید از ورود در حواشی پرهیز کنیم؛ معطل کردن کشور فایده ندارد.

نمایندۀ مردم تهران تصریح کرد: ما در انقلاب با کسی تعارف نداریم: باید افرادی بر سر کار بیایند که مدیر و مدبر باشند، در کارنامۀ آنها حسن سابقه وجود داشته باشد که همین حسن سابقه صرفا لفاظی نیست و مفهوم دقیق دارد.

میرسلیم گفت: نباید ابداً برای فرد گرایی اصالت قائل شویم، امروز نجات دهندۀ کشور فرد نیست؛ تجربه اثبات کرده که فردگرایی سریعا در دام خودکامگی می افتد، بلکه چارۀ نجات در سپردن مسئولیت به تشکیلات منسجم و متعهد و امتحان پس داده است.

وی تصریح کرد: برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ باید افراد مسئولیت پذیر و دلسوز به انقلاب و مردم پا به عرصه بگذارند.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی سخنان خود به ماجرای خودروی دناپلاس تحویلی به نمایندگان مجلس اشاره کرد و گفت: این ماجرای انحرافی برای به خفت کشاندن مجلس انقلابی بود، نمایندگان نباید از امکانات دولتی برای سرکشی در حوزۀ انتخابیۀ خود استفاده کنند، زیرا این وابستگی که نوعی وامدار شدن است، قدرت نظارتی آنها را کاهش می‌دهد؛ هزینۀ آن را یا باید مانند سابق مجلس تأمین کند و یا خود نمایندگان و البته اثبات شده که راه حل اخیر در مجموع صرفه جویانه تر است. از این تصمیم، هیئت رئیسه مجلس باید دفاع کند ولی به هر حال، جنجال آفرینی اخیر حکایتی است از فرآیندی منافقانه برای تخریب جایگاه مجلس و نمایندگان در نظر مردم.

در همین زمینه:

کد خبر 552388

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 225
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • شهروند US ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    مردم‌ به چه فکر می کنند شما دلرید به چه فکر می کنی مردم از گرسنگی دارند شما در کاخ خود نشسته اید گوشت کباب بره در سفره آنوقت از صحبت از حجاب مردم میزنید آیا شما وامثال شما اینقدر به مردم زور گفتتد از تاریخ عبرت نگرفتند.شما اگر یک مسلمان واقعی هستید هیچ وقت صحبت از زور نمی کردید آیا‌‌ تا حالا جایی خوانده اید که پیغمبر اسلام با امت خود چنین کند که شما دوست دارید کنید پس فرق بین شما با مرحوم‌ شعبان جعفری در چیست
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    نه حاجی هیچوقت علم و دین با هم ناسازگار نبوند مگر وقتی که یکی از آنها و یا هر دوی آنها جعلی و دروغ بود .
  • GB ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    چو دزد با چراغ آید گزیده تر برد کلا
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    اولی اجباری بوده دومی اختیاری.در ثانی به اون چیزایی که مردم اون زمان اعم از زن و مرد رو سر و کول خودشون مینداختن حجاب که سهله لباس هم نمیشد گفت.حجاب با چلمبوری فرق داره.هنونطور که بدحجابهای امروزی بیشتر به کولی شبیه میکنند خودشونو.اما در هر صورت بین اختیار و اجبار تفاوت زیاده.ببینید آموزه های دینی شماها در این چهل سال نتیجه اش چی بوده.بد حجابهای امروز پنجاه شصت ساله نیستند.دست پرورده همین جمهوری مثلا اسلامی هستند.