معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند در استان خراسان جنوبی از زنده‌گیری سگ‌های ولگرد توسط اکیپ زنده‌گیری شهرداری و حل مشکل مزاحمت این حیوان‌ها از طریق سامانه ۱۳۷ خبر داد.

زنده‌گیری سگ‌ها

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد محمدزاده معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند گفت: بنابر تفاهم‌نامه‌ای که با سمن‌ها (NGO) منعقد شده نسبت به زنده‌گیری سگ‌های ولگرد و بلاصاحب در سطح شهراقدام شده است. شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تجمع و ایجاد مزاحمت سگ‌های ولگرد با سامانه ۱۳۷ شهرداری تماس گرفته تا نسبت به جمع‌آوری و انتقال این حیوانات به پناهگاه‌های مربوطه اقدام شود. اقدامات خوبی در زمینه واکسیناسیون، غربالگری، تغذیه و ارائه تمامی خدمات بهداشتی در این پناهگاه‌ها با همکاری دامپزشکی استان انجام شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند ادامه داد: تعداد ۲۷۰ قلاده سگ بلاصاحب درپناهگاه‌ها نگهداری می‌شوند و روزانه ۲۵۰ کیلوگرم تغذیه برای آنها در نظرگرفته شده است. بحث عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد در پناهگاه زیر نظر دامپزشک انجام و هر هفته یک روز مورد معاینه و بازدید قرار می‌گیرند. این سگ‌ها به هیچ عنوان معدوم نمی‌شوند وتوسط اکیپ زنده‌گیری شهرداری و بدون استفاده از سلاح گرم یا بیهوشی جمع‌آوری می‌شوند.

کد خبر 552353

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha