پژوهشگران ژاپنی یک آزمایش خون ساخته‌اند که ظاهرا می‌تواند به عنوان یک سیستم هشدار اولیه برای موارد وخیم کووید-۱۹ به کار رود.

coronavirus

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز این تست خونی در ۵۰۰ ماشین خودکار اولیه تعبیه شده و کارآزمایی آن برای تعیین کارآمدی آن در سراسر این کشور در حال انجام است.

پژوهشگران در مرکز ملی بهداشت و پزشکی جهانی در ژاپن در ابتدا پنج ترکیب در خون ۲۸ بیمار کووید-۱۹ را اندازه‌گیری کردند و دریافتند میزان‌های پایین ماده CCL17| در خون این افراد پیش‌بینی‌کننده عفونت‌های وخیم کروناویروس در آنها است.

این پژوهشگران می‌گویند این نتایج که قرار است این ماه در مقاله‌ای منتشر شود، بیانگر این است که آزمایش‌های ابتدایی خون می‌تواند به تعیین اینکه کدام بیماران نیاز به بستری شدن پیدا می کند، کمک کند.

ماسایا سوگی‌یاما، سرپرست این پژوهش گفت: «اگر میزان CCL17 در خون کمتر از ۱۰۰ پیکوگرم در میلی‌لیتر باشد، ما از بیماران می‌خواهیم در بیمارستان بستری شوند، اما اگر ین میزان بالای ۴۰۰ باشد، بیماران می‌تواند در هتل یا خانه‌شان بمانند و هر سه روز یکبار علائمشان بررسی می‌شود.»

سوگی‌یاما گفت برای ثابت کردن نتایج این بررسی کوچک داده‌های بیشتری مودر نیاز است، اما از هنگام انجام این کارآزمایی در ۲۸ بیمار، این پژوهشگران همکاری با یک شرکت ژاپنی را شروع کرده‌اند تا نمونه‌های اولیه ماشین‌های آزمایش برای اندازه‌گیری این ماده در خون ساخته شود.

به گفته او حدود ۵۰۰ ماشین از این نوع در حال حاضر در این کشور به کار گرفته شده‌اند که می‌توانند نتایج را در حدود ۲۰ دقیقه ارائه کنند.

این پژوهشگران همچنین به دنبال گرفتن تایید این وسیله در ژآپن هستند و نیز کسب مجوز برای صادرات آن به بازارهای خارجی هستند.

کد خبر 552136

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha