بنیاد ثروت ملی روسیه و شرکت همکارش «کمرار» داروی تولیدی‌ این کشور برای درمان بیماری کووید-۱۹ به نام «آویفاویر» را به ۱۷ کشور دیگر عرضه می‌کنند.

Avifavir

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  رویترز داروی «آویفاویر» که در ماه مه (اردیبهشت) مجوز وزارت بهداشت روسیه را گرفت، بر اساس داروی ژاپنی «فاویپیراویر» ساخته شده و در ژاپن به طور گسترده‌ای به عنوان اساس درمان کرونا به کار رفته است.

«بنیاد سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه» (RDIF) در بیانیه‌ای اعلام کرد کارآزمایی‌های بالینی در ژاپن و روسیه تاثیربخشی این دارو را نشان داده‌اند.

روسیه به شدت در تلاش است تا در مبارزه جهانی با ویروس کرونا پیشگام باشد. روسیه از قبل در حال صادر کردن تست‌های تشخیصی کووید-۱۹ بوده و چندین معامله‌ بین‌المللی برای عرضه واکسن ضد کرونایش به نام اسپوتنیک V را انجام داده است.

آفیراویر قبلا به کشورهای بلاروس، بولیوی، قزاقستان، قرقیزستان، ترکمنستان و ازبکستان تحویل داده شده است. به گفته RDIF، این دارو اکنون به آرژانتین، بلغارستان، برزیل، شیلی، کلمبیا، اکوادور، السالوادور، هندوراس، کویت، پاناما، پاراگوئه، عربستان سعودی، صربستان، اسلواکی، آفریقای جنوبی، امارات متحده عربی و اروگوئه فرستاده خواهد شد.

روسیه هفته پیش به داروی ساخت شرکت «آر-فارما» در این کشور را به نام «کوروناویر»- که آن هم بر اساس داروی فاویپیراویر ساخته شده است، برای درمان موارد خفیف تا متوسط بیماری کووید-۱۹ مجوز دارد و این شرکت اعلام کرد این داروی ضد ویروسی را می‌تواند در هفته جاری به داروخانه‌ها بفرستد.

RDIF اعلام کرد که این داروهای بر اساس داروی فاویپیراویر سه تا چهار برابر ارزان‌تر از داروی رمدیسیویر ساخت شرکت آمریکایی گیلیاد، یک داروی دیگر برای درمان کووید-۱۹، هستند.

کد خبر 552031

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha