دبیر تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تفکری به وجود آمد که می گفت نمی‌توانیم بدون عادی سازی روابط با غرب پیشرفت کنیم،اظهار داشت: ‌این ریل را باید رها کرد و مسیری را رفت که به ساخت موشک ماهواره بر و پهپاد رسیده است. ما راهی نو، دولتی نو با ارزش‌های راستین انقلاب نیاز داریم.

محسن رضایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرآنلاین، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس و تسلیت سالروز شهادت حضرت رقیه (س) گفت: دوره‌های کادرسازی برای مدیریت انقلابی را می‌توانیم به سه دوره تقسیم کنیم. تربیت یافتگان اولین دوره تربیت مدیر انقلابی پیش از انقلاب و در میان شاگردان امام راحل در حوزه بودند. آموزش و مبارزه در دوران طاغوت راهی بود که شاگردان امام در حوزه و زندان و تبعید دنبال کردند و در سالهای اول انقلاب دوران تربیت مدیریت را در کوره داغ و در کوران سختی فراگرفتند. رهبر انقلاب نمادی از تربیت شدگان نسل اول انقلاب هستند که سطح مبارزه و مدیریت ایشان در مخیله آمریکا نمی گنجید.

اهم اظهارات وی را در ادامه بخوانید:

  • دومین دوره کادرسازی برای متولدین دهه پنجاه است که از کوچه و خیابان و زد و خوردها شروع شد. شهید قاسم سلیمانی، شهید حسن باقری، شهید احمد کاظمی، شهید مهدی باکری، حاج احمد متوسلیان و آقایان رشید و شمخانی از دوره مبارزه با ضد انقلاب و دفاع مقدس شروع کردند. بر خلاف آنهایی که در دوره اول بودند، مسیر آموزش را طی نکردند اما وارد دانشگاه یادگیری شدند. سال اول جنگ برادران ما را از اتاق‌های فرماندهی بیرون می‌کردند. شهید جهان آرا را به جلسات راه نمی‌دادند و می‌گفتند ممکن است این جوانان توده‌ای باشند! الان جوانان کارشان آسان‌تر است.
     
  • {با اشاره به مؤلفه‌های مدیریت در دوران دفاع مقدس}: در مدیریت جهادی، میز کالبدشکافی دانش داریم و از هر عملی که در زندگی انجام می‌شود، دانش کشف می‌کنند. قبل و در حین و بعد از هر عملیات، جزئیات آن مورد بحث قرار می‌گرفت. من که فرمانده سپاه بودم در مقابل آموزش‌هایم از فرماندهانم یاد می‌گرفتم. صدام هم فکر نمی‌کرد از این جوانان، فرماندهان بزرگی بیرون خواهد آمد.
     
  • {با اشاره به ریشه‌های تفکر محفلی در حکمروایی کشور}: پس از پایان دفاع مقدس، نوعی از دوگانگی در اداره کشور به وجود آورد. ریل اول، مسیری بود که در دفاع و انقلاب به وجود آمده بود. ریل دیگر در فرهنگ و اقتصاد به وجود آمد. نمی‌توانیم بدون عادی سازی روابط با غرب پیشرفت کنیم. این تفکر دلسوزانه اما انحرافی بود که به مذاکره ختم شد. این ریل را باید رها کرد و مسیری را رفت که به ساخت موشک ماهواره بر و پهپاد رسیده است. ما راهی نو، دولتی نو با ارزش‌های راستین انقلاب نیاز داریم.
کد خبر 552012

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha