سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۸۵ - ۰۴:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین:در یازدهمین روز از مسابقات جام جهانی تیم‌های اروپایی با شکست تیم‌هایی از افریقا و آسیا ، راه رسیدن به دور بعد را برای خود هموار کردند.

در این روز از مسابقات ابتدا تیم‌های سوییس و توگو در ورزشگاه  گلزن کرشن دورتمند در مقابل هم قرار گرفتند که در نهایت سوییس موفق شد با دو گل از سد حریف آفریقاییش بگذرد . گل‌های سوییس در این دیدار در دقایق 18 و 88 به ترتیب توسط الکساندر فری و بارنتا به ثمر رسید . با کسب این نتیجه سوییس با 4 امتیاز و به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به کره در صدر جدول گروه G قرار گرفت وتیم مدعی فرانسه کماکان پس از این دو تیم در رده سوم قرار دارد . توگو هم با این شکست از راه‌یابی به دور دوم مسابقات بازماند و بای در یک بازی تشریفاتی در روز 23 ژوئن به مصاف فرانسه برود .
پس از این دیدار دو تیم  عربستان و اوکراین از گروه  H در ورزشگاه  جام جهانی هامبورگ به مصاف هم رفتند که اوکراین موفق شد با نتیجه سنگین 4 بر صفر عربستان را شکست دهد .اوکراینی‌ها که بازی اول خود را با همین نتیجه به اسپانیا واگذار کرده بودند خیلی زود به گل رسیدند . روسل در دقیقه 4 اولین گل بازی را به ثمر رساند تا اوکراینی‌ها خیلی زود شکست مقابل اسپانیا را فراموش کنند . پس از این گل آنها فشار بیشتری بر عرب‌ها وارد کردند تا این که ربروف موفق شد در دقیقه 36 بازی با یک شوت سرکش دروازه عربستان را برای دومین بار باز کند .
نیمه اول بازی با همین نتیجه به پایان رسید . در نیمه دوم اوکراینی‌ها تنها 60 ثانیه زمان لازم داشتند تا گل دیگری به ثمر برسانند و شوچنکو ستاره اوکراین اولین گل خود در جام هفدهم را در دقیقه 46 به ثمر رساند . پس از این گل عربستانی‌‌ها تلاش زیادی کردند تا گل‌های خورده را جبران کنند اما این کالینیچنکو  بود که در دقیقه 84 گل چهارم اوکراین را به ثمر رساند . این دیدار با همین نتیخه به پایان رسید .
در دومین بازی این گروه دو تیم تونس و اسپانیا در برابر هم قرار گرفتند که این بازی را اسپانیا با حساب بر یک به سود خود  به پایان رساند . در این دیدار ابتدا تونسی‌ها در دقیقه 8 اولین گل بازی را به ثمر رساندند . آنها تا دقیقه 71 تیم بر تر میدان بودند تا این که  رائول موفق شد در این دقیقه گل مساوی را به ثمر برساند . پس از این گل اسپانیایی‌ها حملات خود را بر روی دروازه تونس بیشتر کردند و موفق شدند در دقایق 76  و 91  دو بار دیگر دروازه تونس را باز کند . زننده هردو گل اسپانیا فرناندو تورس بود .
با کسب این نتیجه اسپانیا به عنوان اولین تین از این گروه به دور بعد صعود کرد و تکلیف تیم دوم به روز آخر مسابقات کشیده شد.

کد خبر 552

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز