مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
۰ نفر

شهردار منطقه ۱۲ تهران از آمادگی شهرداری تهران برای تبدیل خانه استاد سعید نفیسی به خانه موزه خبر داد.

خانه سعيد نفيسي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، علی‌محمد سعادتی در مورد تاکید شورای شهر تهران برای ایجاد خانه موزه دکتر سعید نفیسی، گفت: ثروت‌های این خانه، کتاب‌ها به‌ویژه نسخه‌های دستخط خود این ادیب مورخ‌ هستند. در میان قفسه‌های کتابخانه‌ این خانه، کتاب‌های بسیاری موجود است که به دستخط زیبای خود استاد بدون یک خط‌خوردگی نگارش شده و هنوز به چاپ نرسیده است که قطعا چاپ، انتشار و معرفی این کتاب‌های نفیس هم ظرفیت علمی و هم ظرفیت گردشگری علمی-فرهنگی و حتی ظرفیت اقتصادی و درآمدزایی دارد.

وی ضمن تاکید بر انجام اقدامی درخور برای حفظ این میراث معاصر افزود: بنا به درخواست فرزند این معمار معاصر و جایگاه دکتر نفیسی برای کشور در حوزه علمی و هم در حوزه فرهنگی، پیشنهاد مشخص ما این است که با هماهنگی خود خانواده، یک هیأت امنا برای تأسیس و اداره موزه آثار دکتر نفیسی تشکیل شود که متشکل از عضو خانواده، نماینده‌ای از  مجموعه شهرداری تهران و یک نهاد فرهنگی مثل دانشگاه، میراث فرهنگی و ... باشد.

شهردار منطقه ۱۲ تهران با اعلام آمادگی برای تبدیل این خانه به خانه‌موزه با محوریت انجام کارهای پژوهشی و فرهنگی، ادامه داد: این خانه به همت فرزند دکتر نفیسی در سال ۹۲ ثبت ملی شده است که پس از مرمت و تبدیل ‌شدن این خانه به خانه‌موزه، این خانه می‌تواند زیر نظر هیأت امنا اداره شود.

وی افزود: در این خانه حدود ۳۵ هزار جلد کتاب موجود است که از این رو به کتابخانه سعید نفیسی معروف شده بود که از معتبرترین کتابخانه‌های زمان خود به شمار می‌رفت. استاد نفیسی را بنیانگذار مکتب نثر دانشگاهی و معمار نثر جدید معاصر ایران می‌خوانند که بزرگ‌ترین خدمت وی به زبان و ادب و فرهنگ فارسی، تصحیح و تنقیح متون قدیمی است.

کد خبر 551903
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha