معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: به طور حتم این شبکه کامل نیست و ادعا نداریم شبکه بی‌نقصی است اما بعضی از کارشناسان شبانه‌روز در حال تلاش برای رفع مشکلات هستند.

آموزش مجازی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، در ادامه حضور و بازدیدهای نظارتی بر عملکرد مناطق آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس صبح امروز دکتر احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با حضور در منطقه ۱۴ آموزش و پرورش تهران ضمن بازدید از چند مدرسه با معلمان و مدیران این منطقه به گفت‌وگو نشست.

در این بازدید معاون حقوقی و امور مجلس با اشاره به ضرورت تدبیر لازم برای پیشبرد این سال تحصیلی خاص گفت: کمتر از ۲۷ کشور دنیا هستند که هنوز مدارسشان را بازگشایی نکردند. در اکثر کشورهای جهان مدارس کار می‌کنند. ایتالیا که یکی از پرخطرترین کشورها بود در شیوع ویروس کرونا مدارس را بازگشایی کرده‌اند. در فرانسه و سایر کشورها هم آموزش و پرورش را تعطیل نکرده‌اند. شاید یک مدرسه خاص تعطیل شود برای وجود کرونا اما نباید کل مدارس را تعطیل کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سال گذشته فرصتی برای آشنایی معلمان با دانش‌آموزان بود و معلم از وضعیت یادگیری دانش‌آموزان مطلع بود، افزود: امسال که از ابتدای سال با کرونا مواجه هستیم باید فرصتی فراهم کنیم که معلم و دانش‌آموز با هم آشنا شوند و بنا بر نیاز روش تدریس و آموزش تنظیم شود.

احمدی لاشکی توضیح داد: تاکید اول و آخر ما این است که پروتکل‌های بهداشتی و سلامت جسمی معلمان و دانش‌آموزان رعایت شود زیرا در وهله اول سلامتی مهم است. طبق اعلام وزارت بهداشت، زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و هوای در جریان سه اصل مهم در برقراری این پروتکل‌هاست که باید در مدارس و به ویژه کلاس‌های درس رعایت شود.

وی در پاسخ به مباحث مطرح‌شده در خصوص شبکه شاد گفت: به تدریج این مشکلات رفع خواهد شد. به طور حتم این شبکه کامل نیست اما ظرفیتی ایجاد شده است که ضمن حفظ امنیت اخلاقی و روانی دانش‌آموزان، فضای آموزشی مهیا شود. ادعا نداریم شبکه بی‌نقصی است اما بعضی از کارشناسان شبانه‌روز در حال تلاش برای رفع مشکلات هستند.

احمدی لاشکی از شبکه تلویزیونی هم به عنوان یک ظرفیت بسیار خوب نام برد و افزود: هم‌اکنون در صدد دو سویه کردن این شبکه هم هستیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: نباید مدیر مدرسه‌ای داشته باشیم از وضعیت دانش‌آموزان خبر نداشته باشد. هیچ دانش‌آموزی نباید از تحصیل عقب بماند.
 

کد خبر 551773

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha