چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
۰ نفر

پل‌های تخریب‌شده بعد از سیلاب در معمولان استان لرستان هنوز احداث نشده‌اند.

سیل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، سیدحبیب‌الله موسوی بخشدار معمولان در جلسه شورای ترافیک شهرستان پلدختر اظهار کرد: مصوبات جلسه‌های شورای ترافیک شهرستان پلدختر، مرتبط با بخش معمولان اجرایی نمی‌شود و خروجی ندارند. جاده معمولان به خرم‌آباد در مسیر چم‌حیدر ماه‌هاست به علت تعمیر و بازسازی سیل ۹۸ مسدود و محور چولهول به عنوان جایگزین اطلاع‌رسانی شده که مشکلاتی از جمله نصب تابلوی راهنمایی و علائم خطر دارد. این مسیر نیاز فوری به سه پل دارد چرا که با نخستین بارندگی همین مسیر جایگزین هم قطع می‌شود.

موسوی بیان کرد: با مسدود شدن جاده معمولان به سمت خرم آباد، پرداخت عوارض آزاد راه به شهروندان معمولان و ساکنان روستاهای حاشیه این محور در زمینه اقتصادی بار مضاعفی تحمیل شده است، راه دسترسی هفت روستای «آمیران کوشکی» با جمعیت حدود ۵۰۰ نفر در سیل ۹۸، تخریب شد و به صورت موقت از بستر رودخانه وحشی کشکان توسط پیمانکار احداث شده که علاوه بر مخاطراتی که دارد به طور قطع با اولین بارندگی قطع می‌شود.

بخشدار معمولان افزود: عملیات اجرایی احداث پل‌های تخریب شده از سیل ۹۸، در بخش معمولان شامل «چم شهران»، «طاق عباسعلی»، «برگلان سوخته»، «تودار شاکرمی»، «مونه بن لار»، «نیله چولهول»، «ریخان ۲» و «دارباغه طایی» بسیار کند و در بعضی جاها صفر است. پل «دول گپ» از سیل پنجم فروردین ۹۸، تخریب شده و بعد از ۱۵ ماه به علت ضعف مدیریت تاکنون به سرانجام نرسیده و حیثیتی شده است.

موسوی گفت: مسئولان امر در توجیه و تأخیر کار خود واقع بودن این پل در حوزه راهداری شهرستان دوره چگنی را عنوان می‌کنند و این تقسیم بندی که بعد از تونل معمولان مربوط به دوره چگنی است کار اشتباهی است. متأسفانه تأخیر ۱۵ ماهه پل چند متری «دول گپ» و رها شدن به حال خود، همه خدمات دولت در بحث سیلاب را زیر سوال برده و کسی پاسخ گو نیست.

کد خبر 551633

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha