سه‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
۰ نفر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از فراهم شدن ساز و کارها برای خرید توافقی زرشک سال قبل خبر داد.

زرشک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، غلامرضا قوسی با بیان این‌که مدیر و معاونان سازمان تعاون روستایی استان برای رایزنی درباره موافقت با خرید توافقی زرشک سال قبل به تهران سفر کرده‌اند، اظهار کرد: مقرر شد منابع و تسهیلات ارزان‌قیمت در اختیار استان قرار گیرد تا تشکل‌ها بتوانند کار خرید توافقی زرشک را از کشاورزان انجام دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: ابتدا زرشک‌کاران به مراکز تعاون روستایی در شهرستان محل زندگی خود مراجعه و سپس میزان زرشک موجود خود و رقم فروش را اعلام کنند تا در گام بعدی کارشناسان تعاون‌روستایی برای نمونه‌گیری و ارزیابی کیفیت زرشک اقدام کنند.

قوسی با بیان این‌که قرار است زرشک به صورت توافقی خریداری شود و در مشهد و تهران به فروش برسد، اظهار کرد: به احتمال زیاد تا یک هفته دیگر جزئیات طرح خرید توافقی زرشک برنامه‌ریزی شود و دستورالعمل‌ها به نتیجه برسد.

وی به توافق بین کشاورز و تشکل برای خرید زرشک اشاره و اظهار کرد: توافقی بین طرفین باید انجام شود، قیمت تمام شده و سپس هزینه نگهداری برآورد می‌شود و بین ۱۵ تا ۲۵ درصد هم سود برای کشاورز در نظر گرفته خواهد شد. زرشک خوب و درجه یک به قیمت ۴۸ تا ۵۰ هزار تومان خریداری می‌شود، همه تلاش بر این خواهد بود که پول کشاورز طی دو تا سه هفته به حسابشان واریز و با پول فروش محصول زرشک در بازارهای مشهد و تهران، دوباره کار خرید از کشاورزان ادامه یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی به توافق با فروشگاه شهروند اشاره کرد و افزود: طبق صحبت‌های اولیه‌ای که توسط تعاون روستایی استان با این مرکز فروش انجام شده قرار است محصول امسال به صورت بسته بندی برایشان ارسال تا برای فروش اقدام کنند و علاوه بر این با اختصاص غرفه‌هایی در تهران، خود نیز برای فروش زرشک گام برمی‌داریم.

کد خبر 551296

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha