«امریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» را اولین ‌بار بنیانگذار جمهوری اسلامی ۱۶ آبان‌ ماه ۵۸ و پس از تسخیر سفارت امریکا گفت. حالا ۴۰ سال و ۱۰ماه و ۱۵روز پس از آن سخنرانی تاریخی امام خمینی در شهر قم، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران بار دیگر تاکید کرده که «امریکا همچون گذشته هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.»

ايران و آمريكا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اعتماد، سردار امیرعلی حاجی‌زاده دیروز در حاشیه آیین تجلیل و تکریم از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس در پاسخ به پرسشی درباره برنامه ایران در واکنش به تحریم‌های تسلیحاتی امریکا گفت:«برنامه جمهوری اسلامی ایران با گذشته هیچ فرقی نخواهد کرد زیرا ما خودکفا هستیم و اگر تحریم‌ها برداشته شود، راه صادرات باز می‌شود. ولی در بحث تامین تسلیحات مورد نیاز کشور، خودکفا بوده و به خارج نیاز نداریم.»

او ‌نخستین مزیت برداشته شدن تحریم‌های تسلیحاتی ایران را کسب پیروزی سیاسی و دومین مورد را بازشدن دست ایران برای صادرات دانست و ادامه داد:«در واقع روی طرف امریکایی با این کار کم می‌شود.» به گفته فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران، ترامپ در گذشته و حال، مقابل جمهوری اسلامی ایران امتحان خود را پس داده و آنها این سخنان بی‌معنی را بارها بیان کردند. مانند گذشته که امریکا اعلام کرده بود ۵۲ نقطه ایران را می‌زند، امریکایی‌ها مانند گذشته نمی‌توانند هیچ غلطی انجام دهند. 

امریکای پوسیده، امریکای منزوی

در حاشیه این مراسم، علاوه بر حاجی‌زاده، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم نکاتی را درباره جنگ تحمیلی و نتیجه آن مطرح کرد. سرلشکر حسین سلامی معتقد است که ما توانستیم موازنه جنگ را معکوس کنیم؛ یعنی دشمنان ما بسیار قوی بودند و ما هنوز قوی نبودیم اما نتیجه جنگ عکس موازنه اتفاق افتاد و این نتیجه یک رکورد بسیار شگفت‌انگیز است. به گفته او، امریکا نمادهایش را از دست داده و حتی مردم امریکا اکنون مرگ بر امریکا می‌گویند.  حتی مردم مجسمه‌های نمادین را در امریکا به زیر می‌کشند و پرچم امریکا را به آتش می‌کشند. امریکا از درون پوسیده و در بیرون هم منزوی است‌. ملت ایران، عزیز هستند و هیچ نگران نباشند و با آرامش زندگی کنند.

واکنش‌ها به تهدیدات ترامپ اما تنها به حاشیه آیین تجلیل و تکریم از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس ختم نشد. در آستانه هفته دفاع مقدس و در بحبوحه‌ تهدیدات امریکا علیه ایران، معاون سیاسی سپاه هم به پیام توییتری تهدیدآمیز پوشالی ترامپ مبنی بر حمله به مواضع جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داد و گفت:«امریکایی‌ها باید بدانند که ماهیت این انتقام سخت چیزی جز فروپاشی نظام سلطه و ظالم حاکم بر امریکا و دیگر مستکبرین همراه و همسوی او نخواهد بود.»

سردار جوانی هم مانند سردار سلامی معتقد است که «شعارهای مرگ بر امریکا امروز از درون امریکا به گوش می‌رسد. اینکه مردم معترض پرچم امریکا را به آتش کشیدند، صحنه‌هایی است که مرتب در ایالت‌های مختلف امریکا مشاهده می‌شود و این اعتراضات نشان می‌دهد همان‌گونه که طی دهه‌های گذشته ملت‌های مظلوم و تحت ستم در مقابل امریکا قیام کرده و به صحنه آمده‌اند و ایستادگی کرده‌اند امروز خود ملت امریکاست که مقابل نظام سرمایه‌داری و نظام کاپیتالیسم قیام کرده است.»

او برهمین اساس توصیه کرد که بهتر است، کاخ‌نشینان امریکا و کسانی که رهبری نظام سرمایه‌داری در امریکا را برعهده دارند این واقعیت را ببینند ، پیش از آنکه خسارت‌های سنگینی بر آنها وارد شود و ضربات محکمی از درون و بیرون امریکا بر پیکر در حال احتضار آنها وارد شود.

به عقیده معاون سیاسی سپاه، حاکمان امریکا باید تغییر رویه دهند و تسلیم واقعیت‌ها شوند و واقعیت صحنه تحولات جهان این است که امریکا در سراشیبی سقوط قرار گرفته است.

سردار جوانی همچنین با اشاره به مواضع اخیر فرمانده کل سپاه درخصوص ارسال پیام جدی به سران کاخ سفید درباره تهدیدات و کری‌خوانی‌های احمقانه ترامپ به «بصیرت» گفت: «همان طور که فرمانده محترم کل سپاه پیام جدی داد؛ مقامات کاخ سفید بدانند جمهوری اسلامی در انتقام سخت از آنها به خاطر شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی جدی و قاطع است و ملت ایران از جلادان و ستمگران کاخ سفید انتقام سختی خواهد گرفت.» 

 امریکا قطعا وارد جنگ با ایران نمی‌شود

با وجود تهدیدات عملی نشده امریکا که بارها مدعی حمله به ایران شده اما محسن رفیق‌دوست معتقد است، جنگی میان ایران و امریکا درنخواهد گرفت. او که در کارنامه‌اش ریاست بر وزارتخانه سپاه طول سال‌های ۶۱ تا ۶۷ را داشته است، تاکید دارد که «قطعا درگیری اتفاق نمی‌افتد» و در توضیح چرایی این موضوع گفت: «به ۲ دلیل جنگ نمی‌شود یکی اعتقاد ما به فرمایش مقام معظم رهبری است که ایشان فرمودند، جنگی اتفاق نمی‌افتد. دلیل دوم اینکه دشمن می‌داند اگر جنگی را شروع کند در این جنگ بازنده است و با اولین موشک و گلوله که به خاک ما برسد قبل از اینکه بتواند به خودش تکان بدهد تمام منافعش در منطقه از بین خواهد رفت و قطعا این دیوانگی را نخواهد کرد.»

به گفته رفیق‌دوست اگر(امریکایی‌ها) می‌خواستند این کار را بکنند تا به حال کرده بودند لذا اگر هم چنین اقدامی انجام دهند محکم‌تر از همیشه پاسخ‌شان را می‌دهیم.

کد خبر 551244

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 5
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • S IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    چرررررت
  • عماد TW ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    حالم از کرکری خوندن بد میشه ... نشستیم میگیم آمریکا هیچ غلطی نمیکنه ، روز به روز کمر مردم بیشتر خم میشه ... حداقل به حرمت کمر شکسته مردم یک اقدام نظامی علیه آمریکا انجام بدین که به عینه ببینیم هیچ غلطی نمیتونه بکنه
    • رضا IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
      دروغه همش
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    همش رجز خوانی آمریکا چکار باید میکرد که نکردهاقتصاد معیشت رفاه امنیت همه تحت الشعاع غلطهای آمریکاست
  • رضا IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    چرت
  • بازنشسته تامین اجتماعی IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    خدا کنه جنگ بشه شاید با مردن راحت بشیم
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    بزنه بیچاره میشیم الان چنگ نیست توقعطیی هستم وای به حال ترامپ کله زردبزنه
  • مم IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    این همه تحریم یعنی نتونسته غلطی بکنه؟ترامپ لعنتی دنیارو بهم زده
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    بوی باروت میاد