الیوت آبرامز  نماینده ویژه آمریکا در امور ایران دوشنبه شب در مصاحبه‌ای اعلام کرد که واشگتن از کشورهای اروپایی درباره اعمال تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران ناامید شده است.

 الیوت آبرامز 

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  آبرامز در گفت وگو با العربیه اظهار کرد: واشنگتن از متحدان اروپایی‌اش ناامید شده است.

وی ادامه داد: امیدواریم اروپایی‌ها در اجرای تحریم‌ها علیه تهران با ما همکاری کنند.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران مدعی شد: اطمینان داریم که بازگشت اعمال تحریم‌ها اجرایی خواهد شد و درباره آن جدی هستیم.

آبرامز همچنین در راستای ادعاهای بی پایه و اساس کاخ سفید گفت: اگر ایران می‌خواهد که تحریم‌ها برداشته شود، بایستی مانند یک کشور طبیعی رفتار کند.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای و به رغم مخالفت جهانی، در اقدامی یکجانبه مدعی شد که تمام تحریم‌های سازمان ملل متحد از جمله تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران از سر گرفته شده است.

همچنین دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با وجود مخالفت‌های گسترده جهانی دوشنبه شب ادعا کرد که بر اساس فرمان اجرایی وی، تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران بازگشته و تحریم‌های جدیدی علیه ۲۷ فرد و نهاد مرتبط با ایران وضع کرده است.

وی در حالی مدعی از سرگیری تحریم‌ها از جمله تحریم های تسلیحاتی علیه ایران شده است که چندی پیش شورای امنیت سازمان ملل متحد با رد پیش‌نویس قطعنامه آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران، مخالفت صریح خود را با آن اعلام کرد و از مجموع ۱۵ عضو شورا، فقط آمریکا و جمهوری دومینیکن به آن رأی مثبت دادند.

در همین زمینه:

کد خبر 551234

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.اگه مسئولین ما خراب نکنن .وضعف نشون ندن امریکا هیچ غلطی نمیکنه
  • رضا IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    به زودی متوجه میشید که امریکا توان تحریم رو داره! نیازی به همراهی هیچ کشوری هم نداره.
  • سید محمد جواد IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    جمهوری اسلامی ایران حکومتی الهی و برخاسته از اراده مردم است و دست از حمایت از گروه های فلسطینی و یمنی و لبنانی و بشار اسد بر نخواهد داشت.