رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای نیروی انتظامی گفت: برای جلوگیری از آسیب‌ها و تهدیدات موجود عیله دانش‌آموزان، معلمان تمام فعالیت‌های درسی خود را فقط در اپلیکیشن «شاد» اجرا کنند.

شبکه شاد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ علی‌ محمد رجبی افزود: متاسفانه با وجود اپلیکیشن شاد، برخی از معلمان برای آموزش دانش آموزان به دلایلی مثل کندی سرعت، محدود بودن امکانات وغیره از این اپلیکیشن استفاده نمی‌کنند و اپلیکیشن‌های خارجی مثل تلگرام و واتساپ را پیشنهاد کرده یا در کنار آموزش در اپلیکیشن شاد از اپلیکیشن‌های خارجی نیز استفاده می‌کنند و ارسال و دریافت تمرین و آموزش بیشتر را در سایر اپلیکیشن‌ها انجام ‌می‌دهند.

وی افزود: با توجه به اینکه استفاده از اپلیکیشن‌های فیلتر شده نیاز به استفاده از نرم‌افزارهای عبور از فیلترینگ دارد، به معلمان و مدیران محترم مدارس توصیه می‌شود از الزام والدین و دانش آموزان برای حضور در کلاس‌های مجازی آموزشی تحت شبکه‌های اجتماعی فیلترشده و خارجی پرهیز  کنند.

این مقام انتظامی ادامه داد: استفاده از اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی خارجی فیلتر شده به جهت اینکه برای دسترسی، نیاز به نصب فیلترشکن دارد و این امر دسترسی دانش‌آموزان را به هر گونه محتوا امکان‌پذیر می‌سازد، خطرناک است که می‌تواند باعث آسیب‌های روحی و روانی دانش‌آموزان ‌شود.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا با بیان اینکه امکان ارتباط گیری مجرمان سایبری در اپلیکیشن‌های خارجی با دانش آموزان وجود دارد، گفت: ورود و حضور دانش آموزان در اپلیکیشن‌های خارجی و عضویت در گروه‌های مختلف می‌تواند آسیب‌های محتوایی برای دانش آموزان داشته و آنان را در دام مجرمان سایبری و یا اخاذان و زورگیران سایبری گرفتار کند.

سرهنگ رجبی با اشاره به حس کنجکاوی دانش آموزان و اطلاعات محدود آنها از تهدیدات و آسیب‌های فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی خارجی افزود: احتمال افتادن در دام شیادان و تبهکاران فضای مجازی و آسیب‌های روحی و روانی برای آنها دور از انتظار نیست. دسترسی به محتوای غیر اخلاقی و نامناسب از دیگر تهدیدات و آسیب‌های اپلیکیشن‌های خارجی است که نباید نادیده گرفته شود.

این مقام مسئول توصیه کرد: معلمان تحت هیچ شرایطی با توجه به تهدیدات و آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی خارجی فلیترشده نه تنها در این اپلیکیشن‌ها آموزشی برای دانش‌آموزان ارائه ندهند بلکه حتی این دست اپلیکیشن‌ها را هم به دانش‌آموزان توصیه نکنند.

کد خبر 551045

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha