دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
۰ نفر

قیمت‌های جدید انواع نان در استان لرستان با میانگین افزایش ۳۴ درصدی از اول مهر اعمال می‌شود.

نان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، آخرین قیمت گذاری نرخ نان در لرستان سال ۹۷ و با توجه به وضعیت معیشتی و درآمدی مردم تاکنون نسبت به تعیین قیمت جدید اقدام نشده بود.

بر اساس قیمت گذاری‌های جدید در استان لرستان، قیمت نان لواش با ۵۰ درصد افزایش از ۲۰۰ به ۳۰۰ تومان، سنگک سنتی با ۵۰ درصد افزایش از هزار به هزار و ۵۰۰ تومان، سنگک ماشینی با ۴۰ درصد افزایش از هزار به هزار و ۴۰۰ تومان و تافتون با ۲۰ درصد افزایش از ۵۰۰ به ۶۰۰ تومان رسیده است.

همچنین نان بربری ساده از ۸۰۰ به هزار تومان و بربری کنجددار از هزار به هزار و ۲۰۰ تومان رسیده که به ترتیب افزایش قیمت ۲۵ و ۲۰ درصدی دارند.

۲۰ هزار تن آرد سالانه از طریق کارخانه‌های استان توزیع می‌شود که از این میزان ۱۵ هزار تن با قیمت ۶۶۵ تومان برای هرکیلو آرد نان لواش و حدود پنج هزار تن با قیمت ۹۰۰ تومان برای نان سنگک، بربری و تافتون به فروش می‌رسد در حالیکه خرید تضمینی گندم با احتساب هزینه‌های حمل و اقدامات جانبی برای دولت حدود ۲ هزار و ۷۰۰ تومان در هرکیلوگرم است.

ضمن اینکه حدود سه هزار تن آرد خانه پزی با ۱۰ درصد سبوس بیشتر میان روستاییان وعشایر به قیمت هرکیلوگرم ۶۶۵ تومان توزیع می‌شود.

در خصوص نرخ جدید نان، قیمت آرد دولتی هیچگونه افزایشی نداشته بلکه قیمت‌گذاری با احتساب افزایش هزینه‌های جانبی نانوایان از جمله سوخت و بیمه محاسبه شده است.

کد خبر 551038

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha