دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۸:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: تعداد زیادی از معترضان به سیاست‌های جنگ طلبانه، در هنگام دیدار جورج بوش رییس جمهوری آمریکا از انگلیس در لندن علیه وی تظاهرات گسترده‌ای صورت دادند.

به گزارش الجزیره، راهپیمایی معترضان به سیاست های رییس جمهوری آمریکا در میدان پارلمان در ۳۰۰ متری، داونینگ استریت مقر نخست وزیری بریتانیا جایی که جورج بوش و گوردون براون مشغول صرف شام بودند، انجام گرفت.

معترضان در این راهپیمایی با سر دادن شعار‌هایی ضمن تروریست خواندن جورج بوش مخالفت خویش را با سیاست دولت بوش مبنی بر جنگ علیه تروریسم اعلام کردند.

با مداخله پلیس تظاهرات ضد بوش به خشونت کشیده شد و ۲۵ نفر از معترضان در حالی که تلاش داشتند از حصار امنیتی اطراف ساختمان نخست وزیری عبور کنند، توسط نیرو‌های پلیس دستگیر شدند. در جریان درگیری با معترضان، پلیس تعداد زیادی از تظاهرکنندگان را با استفاده از باتوم مضروب کرد.

پلیس شهری لندن اعلام کرد به منظور تامین امنیت جورج بوش طی 48 اقامت در لندن، ۱۲۰۰ نیروی امنیتی را به کار گرفته است.

سارا کاکس معلم ۷۱ ساله بریتانیایی با اشاره به جنگ عراق گفت: این تظاهرات همچنین پیامی برای رییس جمهوری آتی آمریکا مبنی بر اینکه مردم این کشور(بریتانیا) به طور کامل علیه این جنگ غیر قانونی و هر گونه تخریب آزادی‌های مدنی هستند، در بر دارد.

این تظاهرات گسترده مردمی علیه سیاست‌های آمریکا در حالی برگزارمی‌شود که جورج بوش در آخرین مرحله از آخرین سفر دوره‌ای خود به اروپا در انگلیس به سر می‌برد و با ملکه انگلیس و گوردون براون نخست وزیر این کشور دیدار کرده است.

این برای اولین بار است که گوردون براون میزبانی بوش را به عهده گرفته است. بریتانیا پس از انتخاب گوردون براون از سیاست‌های یک جانبه‌نگرانه آمریکا قدری فاصله گرفته است. پیشتر و در زمان نخست وزیری تونی بلر بریتانیا کلیدی‌ترین متحد آمریکا در جنگ عراق محسوب می شد.

دیدار سران بریتانیا و آمریکا در زمانی انجام می‌گیرد که این دو کشور بر سر خروج نیرو‌های بریتانیایی از عراق دچار اختلاف شده‌اند.

در حالی که دولت بریتانیا قصد دارد جدول زمانی مشخصی را برای خروج نیرو‌های انگلیسی از عراق تعیین کند، جورج بوش در مصاحبه با روزنامه آبسرور گفته است که نباید برای خروج نیرو‌های خارجی از عراق جدول زمانی مشخصی تعیین شود.

کد خبر 55093

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز