مدیر کل مدیریت بحران گیلان از درگیر بودن چهار شهر تالش، اسالم، چوبر و هشتپر با سیل، آبگرفتگی آب‌بندان تالش و رانش زمین در محور اسالم به خلخال خبر داد.

سيل در تالش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، امیر مرادی با اشاره به وقوع بی سابقه و پرحجم بارش در منطقه غرب گیلان گفت: بارندگی ها از ساعت یک بامداد امروز یکشنبه آغاز شد و تا ساعت پنج ادامه داشت. در این چهار ساعت ۲۵۰ میلیمتر باران فقط در ایستگاه آب منطقه‌ای ماشین‌خانه در شهرستان تالش به ثبت رسید که در چند دهه اخیر سابقه نداشته است.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری گیلان از اعلام هشدار نارنجی به مسئولان شهرستانی و دهیاری ها در چند روز گذشته خبر داد و افزود: در حال حاضر کل منطقه تالش زیر آب است و به دلیل شدت بارندگی، رودخانه‌های سیلابی هنوز فروکش نکرده‌اند و سطح آب پایین نیامده است. این حجم باران علاوه بر قطع راه‌های روستایی تالش، آب و برق و گاز را هم قطع کرده و چند منزل مسکوتی دچار خسارت شده‌اند.

به گفته مرادی، هفت روستای تالش، اسالم، چوبر، جوکندان، سرآگاه، سیابیل، خرجگیل و... از مناطق سیل زده هستند و در تالش ۱۰ نقطه رانش اتفاق افتاده است. مدیر کل مدیریت بحران گیلان دگرگونی‌های اقلیمی را عامل اصلی رخ دادن این حجم بارندگی دانست و گفت: نمی‌توانیم مانع وقوع این پدیده‌ها شویم و تنها باید آمادگی خود را برای کاهش میزان خسارت‌ها حفظ کنیم.

کد خبر 550827

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha