مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای مطرح کرد که آمریکا به سبب خروج از توافق هسته‌ای نمی تواند روند بازگردانی تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را آغاز کند.

جوزپ بورل

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پی ادعای شب گذشته دولت آمریکا مبنی بر این که روند بازگردانی تحریم های سازمان ملل علیه ایران را آغاز کرده است، در بیانیه ای گفت: همان طور که در بیانیه روز ۲۰ اوت من و در بیانیه رئیس جلسه کمیسیون مشترک پس از  جلسه روز یک سپتامبر ۲۰۲۰ اشاره شد، آمریکا طبق فرمان ریاست جمهوری این کشور در تاریخ ۸ ماه مه سال ۲۰۱۸ به طور یک جانبه به مشارکت در برجام(توافق هسته ای) پایان داده و پس از آن در هیچ فعالیت مرتبط با برجام شرکت نکرده است. 

بورل در این راستا افزود: بنابراین، نمی تواند یک کشور مشارکت کننده و عضو در برجام در نظر گرفته شود و نمی تواند روند بازگردانی تحریم‌های سازمان ملل را تحت قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت(سند قانونی توافق هسته‌ای) آغاز کند. بنابراین، تعهدات لغو تحریم‌ها تحت برجام همچنان برقرار هستند. 

کد خبر 550782

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    0 0
    در واقع ، برای مردم هیچ اتفاق تازه ای نیفتاده و دیپلمات‌ها اعم از آمریکا و اروپا مشغول بازی با کلمات هستند مسئله این است که تمام تحریم های مورد اشاره آمریکا پیش از این هم برقرار بوده و اروپاهم جز رجز خوانی کار دیگری نه می تواند و نه می خواهد که انجام دهد این یک جنگ روانی است فقط همین
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    0 0
    دنیا باید متحد بشه و آمریکا را تحریم کنه.