علیرضا چلابیان، نفر دوم کنکور رشته علوم انسانی از شهر آمل در استان مازندران گفت: فکر می‌کردم رتبه زیر ۱۰۰ را کسب کنم اما اینکه تک‌رقمی شوم در تصورم نبود.

کنکور

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، در میان اسامی برترین‌های کنکور امسال، نام علیرضا چلابیان از شهرستان آمل، استان مازندران با کسب رتبه دوم در رشته علوم انسانی به چشم می‌خورد که در مدرسه تیزهوشان شهرستان آمل تحصیل می‌کرد. در شرایطی که بسیاری از خانواده‌ها برای اینکه فرزندشان سری در میان سرها درآورد و افتخارآفرینی کند زیربار هزینه‌های میلیونی می‌روند علیرضا با تلاش و کوشش و البته در کنار آن تلاش معلمان و مدیر مدرسه توانست افتخارآفرینی کند.

چلابیان اظهار کرد: فکر می‌کردم رتبه زیر ۱۰۰ را کسب کنم اما اینکه تک رقمی شوم در تصورم نبود. روزانه هفت تا هشت ساعت درس می‌خواندم اما موضوع مهم تلاش است که به نظرم مهم‌ترین رمز موفقیت است. توصیه من به هم سن و سالانم این است که از تلاش کردن ناامید نشوند و در ارتباط با کلاس‌های کنکوری هم مهم‌ترین موضوع توجه به کتاب‌های درسی و توصیه‌های معلمان و مشاوران مدرسه بود. در ارتباط با رشته انتخابی برای ادامه تحصیل باید فکر کنم و با پدر و مادرم هم مشورت کنم اما علاقه‌مند به تحصیل در رشته علوم قضایی و حقوق هستم.

الهه فلاح، مادر علیرضا معتقد است شرایط کرونا می‌توانست فرزندش را مایوس و ناامید کند اما تلاش معلمان و مدیران مدرسه باعث شد دل‌زده نشود: با توجه به تلاش فرزندم و همینطور پیش‌بینی مدرسه انتظار رتبه بالا را داشتیم اما تک‌رقمی نه. با توجه به اینکه کلاس‌ها حضوری نبود فرزندم روزهای سختی را گذراند اما با تلاش و پشتکار و البته حمایت دبیران و مشاور مدرسه توانست موفق باشد. مهم‌ترین موضوعی که موجب شد علیرضا موفق باشد برنامه‌ریزی‌اش بود. معلمان مدرسه طی این مدت از جان مایه گذاشتند و همیشه پاسخگو بودند. هفته آخر قبل از کنکور سخت‌ترین روزها بود چرا که اعلام شد قرار است کنکور به تعویق بیفتد. ما ما سعی می‌کردیم برای حفظ روحیه فرزندم خودمان را عادی جلوه دهیم تا استرس بیشتر نشود.

حسام چلابیان، پدر علیرضا هم گفت: باید از این به بعد در ارتباط با ادامه تحصیل فرزندم در چه شغلی فکر کنیم به نظر من رشته حقوق هم خوب است باز هم علیرضا باید تصمیم بگیرد. همانند همه پدر و مادرها آرزوی سربلندی و موفقیت و عاقبت بخیری را برای فرزندم در تمام مراحل زندگی دارم.

کد خبر 550766

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha