مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت: امسال سیستم گرمایشی ۸۰۳ مدرسه با یک هزار و ۲۵۹ کلاس درس استانداردسازی می‌شود.

سیستم گرمایشی مدارس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، سپیده طیب قاسمی با بیان اینکه امسال سال جشن برچیده شدن بخاری‌های نفتی از مدارس آذربایجان غربی است، افزود: سال گذشته سیستم گرمایشی ۳۱۹ مدرسه با یک هزار و ۴۴ کلاس درس استانداردسازی شد و امسال ۸۰۳ مدرسه با یک هزار و ۲۵۹ کلاس درس در دست اجراست.

وی در خصوص طرح مدرسه‌ سازی و تحویل آن به آموزش و پرورش آذربایجان غربی، اظهارکرد: هم اکنون ۴۲۷ طرح مدرسه سازی با ۲ هزار و ۴۲۴ کلاس درس با زیربنای ۳۳۵ هزار مترمربع در حال احداث است.

طیب قاسمی از آماده بهره‌برداری شدن ۶۰۰ کلاس درس تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: امسال با جایگزینی ۵ مدرسه به جای مدارس خشت و گلی در استان دیگر هیچ مدرسه خشتی در استان نخواهیم داشت.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان غربی در زمینه اجرای طرح آجر به آجر در استان گفت: طرح آجر به آجر اقدام مشارکت جمعی در زمینه ساخت مدارس است که می‌توان از آن به عنوان بسته تحولی نوآورانه در توسعه فضاهای آموزشی می‌توان نام برد.

وی اضافه کرد: از شروع فعالیت این طرح بالغ بر ۵ هزار نفر در آن مشارکت داشته اند، پیش بینی شده تا روز اربعین هزینه بازسازی مدرسه یک کلاسه مرانه سردشت در سامانه مهر مدرسه برای کمک‌های مردمی با اعتبار ۱۸۸ میلیون تومان ثبت شده است جمع آوری شود.

طیب قاسمی با بیان اینکه ۹۰۵ کلاس درس در قالب ۲۴۵ مدرسه به‌صورت مشارکتی با خیرین مدرسه ساز در استان در حال احداث است، گفت: سال گذشته ۸۷۰ میلیارد ریال توسط خیرین مدرسه ساز برای مدرسه سازی در استان کمک شده است.

کد خبر 550733

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha