ساختمان‌های ناایمن و پرخطر منطقه ۱۵ تهران طی دو ماه گذشته به منظور رفع خطر و اجرای تمهیدات لازم شناسایی شدند.

ساختمان ناايمن

به گزارش همشهری آنلاین، علی یزدانی دبیر و مسئول هماهنگی ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه ۱۵ تهران با اعلام این خبر گفت: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در راستای ایمن‌سازی ساختمان‌های مسکونی، تجاری، اداری و خدماتی ناایمن و پرخطر شهر، برای ۲۵۶ ساختمان ناایمن و مخاطره‌آمیز دستورالعمل ایمنی صادر کرد.

به گفته وی، به منظور رفع خطر کارشناسان بحران نواحی دستورالعمل‌های ایمنی را برای رعایت موارد ایمنی به ذی‌نفعان تا سه بار اخطار به مالکین می‌دهند تا نسبت به رفع خلاف اقدام کنند.

یزدانی درباره عدم تمکین مالکان گفت: برای اماکن تجاری که از دستورالعمل ارسالی تمکین نکنند، از طریق اداره حقوقی شهرداری نسبت به توقف فعالیت، اخطار صادر می‌شود. برای ساختمان‌های مسکونی نیز از طریق معاونت شهرسازی پیگیری خواهد شد تا از صدور مفاصاحساب نوسازی و پایان کار جلوگیری شود.

او ادامه داد: اولویت‌بندی اماکن ناایمن و پرخطر، برگزاری جلسه کمیته ایمنی و تشکیل کمیسیون رفع خطر برای ابلاغ نظر کمیسیون مذکور طی صدور اخطاریه به مالکین و ذی‌نفعان از دیگر اقدامات ستاد مدیریت بحران در رفع خطر این اماکن است.

یزدانی در پایان به اقدامات این حوزه در مواجه با بحران احتمالی اشاره کرد و افزود: برگزاری مانورهای متعدد با همکاری اورژانس، آتش‌نشانی و دیگر سازمان‌های زیربط، برگزاری دوره‌های آموزشی مدیریت بحران برای شهروندان و اجرای طرح مدرسه آماده با محوریت مقاوم‌سازی و آموزش دانش‌آموزان مدارس از جمله این اقدامات بوده است.

کد خبر 550726
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha