وزارت بهداشت روسیه اعلام کرد دو داروی درمان کرونا ساخت کشور روسیه برای فروش در داروخانه‌ها تایید شده است که با آنها امکان درمان این بیماری در خانه فراهم خواهد شد.

دارو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، هر دو دارو ساخت روسیه انواع متفاوتی از داروی "فاویپیراویر" (Favipiravir) است که نسخه عمومی داروی ضد آنفلوآنزا است و توسط شرکت ژاپنی "فوجی فیلم" (Fuji film) تهیه شده است. آزمایش‌های بالینی داروی مذکور که به صورت قرص است، نشان داده که قرص مذکور، زمان بهبودی را در بین بیماران مبتلا به ویروس کرونا کاهش داده است. البته تاکنون فقط روسیه، هند و چین رسما آن را برای درمان ویروس توصیه کرده‌اند.

رئیس شرکت داروسازی "پرومومد" (Promomed) در گفتگو با روزانه کامرسانت گفت: یکی از داروهای تأیید شده با نام تجاری "آره‌پلیویر" (Areplivir) در روزهای آینده در قفسه‌های داروخانه‌های بیشتر مناطق روسیه وجود خواهند داشت. انتظار می‌رود داروی دیگری به نام "کروناویر" (Koronavir) نیز همزمان عرضه شود.

طبق گفته آر فارم (R-Farm) شرکت سازنده کروناویر، این دارو عوارض مرتبط با کووید-۱۹را به حداقل می‌رساند. شرکت تولیدکننده داروی مذکور در گفتگو به وبسایت خبری RBC گفت: در بیش از ۵۰ درصد بیماران مورد آزمایش قرار گرفته ما شاهد بهبودی پس از ۷ روز درمان با این دارو بودیم که این ۱.۵ برابر بهتر از گروه کنترل شده است که دارو مصرف نکرده بودند.

وزارت بهداشت روسیه پیش از این، یک مارک تجاری دیگر از فاویپیراویر به نام آویفاویر (Avifavir) را تأیید کرده بود. اگرچه تولید آن با هدف رسیدن دارو به کشورهای همسایه مانند بلاروس و قزاقستان و صادرات محور بوده است.

به رغم امیدواری‌های اولیه ابرازشده توسط شینزو آبه، نخست وزیر سابق ژاپن، پس از اعلام نتایج آزمایش‌های شرکت فوجی فیلم، فاویپیراویر برای درمان کووید-۱۹ در ژاپن تأیید نشد.

کد خبر 550718

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha